آموزشیاینورتر

راهنمای خرید و انتخاب اینورتر VFD

آیا می خواهید یک درایو فرکانس متغیر (inverter) جدید انتخاب کنید؟

خرید و انتخاب اینورتر (inverter) یا کنترل کننده موتور ایده آل (بی نقص) می تواند کاری نسبتاً رعب آور باشد به دلیل اینکه برای هر کاربرد و سیستم خاص متغیرهای بسیاری در امر انتخاب دخیل هستند. با این حال ذیلاً برخی نکات کلیدی و توصیه های مفید برای کمک به شما در انتخاب اینورتر و خرید اینورتر مناسب ارائه شده است.

variable frequency drives

امید است پیچیدگی های انتخاب اینورتر و خرید اینورتر ساده تر گردد به گونه ای که بتوانید نیازمندی های کاربرد مورد نظرتان را بیابید.

نکته: درک بهتر و شناخت نیاز اصلی خود از خرید و نصب یک ابنورتر مبدل فرکانس بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان می آورد.

راهنمای خرید و انتخاب اینورتر Inverter selection

اطلاعات کلی انتخاب اینورتر مناسب

انتخاب اینورتر و ۵ روش پیشنهادی الکترومارکت

پیش از اینکه بیش از حد وارد پروسه بررسی Inverter selection انتخاب اینورتر با خرید اینورتر ها شوید، خوب است اطلاعات پایه در مورد موتورها و سیستم مورد نظر را جمع آوری کنید که شما را در انتخاب اینورتر مناسب کمک خواهد کرد.

انتخاب موتورهای القایی برای کاربردهای صنعتی ( قسمت اول)

بیشتر این اطلاعات را می توان در پلاک (پلاک نامی) موتور یافت از جمله:

  • اسب بخار
  • آمپر بار کامل (FLA)
  • ولتاژ
  • سرعت موتور RPM
  • ضریب توان سرویس دهی SF
  • دانستن اینکه موتور اینورتر (چپگرد راستگرد) است یا خیر نیز می تواند مفید باشد.

سایر اطلاعات مختص نیازهای سیستم و کاربرد مورد نظر شما خواهند بود از جمله:

  • نوع بار (گشتاور ثابت یا گشتاور متغیر)
  • دامنه سرعت و روش کنترل
  • نیاز به تابلو با حفاظت خاص
  • ضریب مکش جریان نصبت به جریان موتور
  • مقدار بار برگشت REGENERATIVE
انرژی ترمز و احیای آن (Regenerative) با اینورتر AC

به دنبال برخی از این اطلاعات گشتن ممکن است از دید بعضی دوستان احمقانه به نظر برسد، با این حال با جمع آوری اطلاعات بیشتر در این مرحله، پیدا کردن و مقایسه درایوهای مختلف و نهایتاً انتخاب بهترین درایو فرکانس متغیر که متناسب با نیاز شما باشد ساده تر خواهد شد.

اکنون که شما این اطلاعات را در اختیار دارید، زمان بررسی برخی از مشخصات مهم هر یک از اینورتر ها است که شما را در تصمیم گیری در رابطه با اینورتری که بهترین کار را برایتان انجام خواهد داد یاری خواهد کرد.

اسب بخار (HP)

اگرچه این موضوع حائز اهمیت است که سایز اینورتر را متناسب با FLA موتورهای تحت کنترل انتخاب نماییم، اما با این حال دانستن اسب بخار بار روش بسیار خوبی برای یافتن درایوهایی است که احتمالاً مناسب کاربرد مورد نظر شما است و نسبت به سایر متغیرها برای انتخابتان مهم تر است.

آمپر بار کامل (FLA)

FLA موتور چیست؟

این بخش از اطلاعات احتمالاً یکی از بحرانی ترین بخش های آن است. استفاده از FLA به جای درجه بندی اسب بخار روشی مناسب برای تعیین سایز و انتخاب یک اینورتر است.

شما نیاز خواهید داشت که FLA موتور را با درجه بندی آمپر هر اینورتر (VFD) که در نظر دارید مقایسه کنید.

این مرحله ای است که در آن محافظه کار بودن کنار می رود و شما خواهید خواست کاربرد مورد نظر خود را کمی با آمپر انطباق دهید.

این امر به ویژه زمانی مهم است که یک بار گشتاور ثابت و یا باری که به سختی شروع می شود داشته باشید.

الگوریتم وکتور کنترل + نحوه عملکرد اینورتر

هر چند ممکن است در آغاز هزینه خرید درایوی با درجه بندی آمپر بالاتر کمی بیشتر باشد اما این هزینه به احتمال زیاد در طول زمان توسط فاکتورهای قابلیت اطمینان و عملکرد جبران خواهد شد

برنامه محاسبه FLA الکتروموتور.

نکته: در مواردی هم شاید نیاز نباشد هزینه بالایی بپردازید بلکه با انتخاب اینورتر درست و دقیق منطبق با نیاز فعلی شما هزینه کمتری نیز پرداخت کنید.

ولتاژ

این مشخصه برای ورودی سه فاز ساده است.

تطابق ولتاژ اینورتر و موتور با ولتاژ موجود در سایت محل نصب بسیار حیاتی (حائز اهمیت) است.

برای کاربردهای ولتاژ پایین در ایران این مقدار معمولاً ۲۰۸ VAC، ۲۳۰/۲۴۰ VAC، و یا ۳۸۰/۴۲۰ VAC است.

برای کاربردهای ولتاژ متوسط (Medium voltage VFD) یا سایر کاربردها تماس با یکی از متخصصان برنامه یا مهندسان الکترومارکت می تواند ایده خوبی برای کمک به شما در سازماندهی نیازهایتان و انتخاب اینورتر بهتر باشد.

برای ورودی تک فاز توجه به چند نکته دیگر حائز اهمیت است.

چنانچه میزان بار سه اسب بخار (تقریباً یک موتور ۲۳۰ VAC با FLA زیر ۱۰ آمپر) یا کمتر است، احتمالاً برایتان اینورتری که برای ورودی تک فاز ساخته شده در انبار داریم تا آن را نصب و راه اندازی نمایید.

اگر نیاز شما بیش از سه اسب بخار است، استفاده از اینورتری که برای ورودی سه فاز ساخته شده امکان پذیر است، به هر حال اینورتر باید به درستی برای درخواست شما اندازه شده باشد.

تیم مهندسی الکترومارکت مبدلی را تولید کرده است که با استفاده از برق تک فاز میتوانید اینورتر های سه فاز را تا توان ۱۱ کیلووات راه اندازی نمایید.

این مبدل برای کاربرد هایی استفاده میشود که بار حساس با توان بالای ۳ کیلووات دارن مثل اسانسور های نفر بر،اسانسور های حمل کالا،اسانسور های ساختمانی،پله برقی ها،در واقع شما با کمک این مبدل میتوانید آسانسور را با برق تک فاز راه اندازی نمایید،پله برقی را با برق تک فاز راه اندازی نمایید.

این موضوع به این دلیل است که پل دیودی که استفاده شده است در اینورتر برای عبور دادن جریان از طریق هر سه پایه است.

بنابراین قانون کلی برای اندازه بندی ورودی تک فاز روی یک درایو سه فاز، استفاده از یک اینورتر VFD تنطیم شده برای ۲ برابر FLA موتور است.

برای مثال چنانچه موتور شما یک موتور ۱۰ اسب بخار با FLA 28 آمپر باشد، شما باید یک اینورتر VFD با درجه بندی آمپر ۵۶ آمپری انتخاب کنید که به حدود ۲۰ اسب بخار ختم می شود.

به علاوه، اگر کار مداوم (عملکرد پیوسته) روی موتور خود دارید ضروری است موارد ذیل رعایت گردد:

  • %۱۰-/+ نوسان ولتاژ
  • %۳-/+ تغییر فرکانس

انتخاب اینورتر تخصص ما است و تخصص شما هم خواهد شد.

نوع بار (گشتاور ثابت یا گشتاور متغیر)

کاربری شما نیازمند یک اینورتر با گشتاور متغیر است یا گشتاور ثابت؟

اگر تجهیزات از نوع گریز از مرکز باشند مانند یک فن یا پمپ، آنگاه یک اینورتر گشتاور متغیر مناسب تر خواهد بود.

صرفه جویی در مصرف انرژی معمولاً انگیزه اولیه برای نصب اینورتر های فرکانس متغیر برای کاربردهای گریز از مرکز است و اینورتر های گشتاور متغیر صرفه جویی در مصرف انرژی بیشتری ارائه می دهند.

برای مثال یک فن زمانی که در ۵۰ درصد سرعت در حال کار است نسبت به زمانی که با ماکزیمم سرعت کار می کند به گشتاور کمتری نیاز دارد.

عملیات گشتاور متغیر به موتور اجازه می دهد که تنها گشتاور مورد نیاز را اعمال کند که در نتیجه منجر به کاهش مصرف انرژی می گردد که یکی از مزایای فراوان اینورتر است.

نوار نقاله، پمپ های جابه جایی مثبت، پرس پانچ، اکسترودرها، و دیگر کاربردهای مشابه نیاز به سطح ثابت گشتاور در تمام سرعت ها دارند.

که در این صورت درایو های فرکانس متغیر با گشتاور ثابت برای این کار مناسب تر خواهند بود.

یک اینورتر گشتاور ثابت باید ظرفیت جریان اضافه بار ۱۵۰% یا بیشتر برای یک دقیقه داشته باشد.

درایوهای فرکانس متغیر با گشتاور متغیر تنها به ظرفیت جریان اضافه بار ۱۲۰% برای یک دقیقه نیاز دارند زیرا کاربردهای گریز از مرکز به ندرت از جریان نامی تجاوز می کنند.

چنانچه نیاز به کنترل شدید و دقیق (tight) فرایند باشد ، آنگاه ممکن است شما نیاز به استفاده از یک درایو فرکانس متغیر بردار بدون حسگر sensorless vector یا بردار شار داشته باشید که سطح بالایی از دقت و صحت در کنترل سرعت، گشتاور و موقعیت یابی را ارائه می کند.

چه مواردی باید درهنگام راه اندازی اینورتر مورد بررسی قرار گیرد؟

انتخاب اینورتر تخصص ما است و تخصص شما هم خواهد شد.
انتخاب اینورتر تخصص ما است و تخصص شما هم خواهد شد.

دامنه سرعت

به طور کلی یک موتور نباید در کمتر از ۲۰% حداکثر سرعت تعیین شده خود کار کند.

اگر بدون خنک کننده کمکی موتور در سرعتی کمتر از این مقدار کار کند، موتور بیش از حد گرم خواهد شد.

اگر لازم است موتور در سرعت های پایین بکار انداخته شود، خنک کننده کمکی موتور باید مورد استفاده قرار گیرد.

به علاوه در هنگام سرعت بیش از اندازه یک موتور نیز باید مراقب باشید.

به طور کلی ایده خوبی نیست که موتور را در سرعتی بیش از ۲۰% بالاتر از سرعت نامی آن بکار اندازیم.

شما نیاز دارید اطلاعات داده شده توسط سازنده موتور را چک کنید تا اطمینان حاصل کنید چه دامنه سرعتی در گارانتی تولید کننده مجاز است.

به خاطر داشته باشید همچنان که در سرعت هایی بالاتر از سرعت طراحی، موتور را به کار اندازید گشتاور را نیز از دست می دهید.

علاوه بر این باید مطمئن شوید که موتور خود را بطور مداوم بالاتر از درجه بندی FLA بکار نمی اندازید.

چرا به یک اینورتر یا سافت استارتر نیاز داریم؟

روش کنترل

در کنترل دو سیم تنها یک سوئیچ برای بکار انداختن درایو فرکانس متغیر مورد استفاده قرار می گیرد.

یک سوئیچ باز درایو را خاموش و یک سوئیچ بسته آن را روشن می کند.

کنترل دو سیم عمدتاً در کاربردهای HVAC استفاده می گردد به دلیل اینکه قادر به حفظ دستور RUN برای درایو در طول قطع برق می باشد که درایوهای فرکانس متغیر را قادر می سازد هنگامی که برق وصل شد به طور خودکار مجدداً شروع به کار کنند.

به علاوه، کنترل دو سیم به درایوها اجازه می دهد تا “بازیاب افت برق” داشته باشند تا در طول یک افت برق که به مدت ۲ ثانیه یا کمتر است کار کنند.

در کنترل سه سیم (استپ استارت) دو سوئیچ برای به کار انداختن درایو استفاده می گردد.

یک سوئیچ برای خاموش کردن و سوئیچ دیگر جهت به کار انداختن درایو فرکانس متغیر مورد نیاز است.

این نوع کنترل در کاربردهای صنعتی در یک نوار نقاله و یا فرایند کنترل در جایی که ایستگاه های متعدد می توانند  اینورتر VFD را خاموش/ روشن کنند معمول است اما یک مدار ایمنی واحد باید ساخته شود تا اجازه دهد این عملیات آغاز گردد.

سایر منابع سرعت

  • سرعت پتانسیومتر- به اپراتور اجازه می دهد تا سرعت موتور را با پتانسیومتر تنظیم کند.
  • برنامه نویسی دیجیتال/ نمایشگر- به اپراتور اجازه می دهد به وسیله مقادیر ورودی و از طریق یک صفحه کلید با یک نمایشگر LED یا LCD درایو را برنامه ریزی و عیب یابی کند.
    همچنین عملیات درایو نیز می تواند از طریق این نمایشگر بررسی گردد.
  • سیگنال آنالوگ- ۴-۲۰mA یا ۰-۱۰VDC؛ باید درایوهای فرکانس متغیر را با ورودی مجزا فراهم کند؛ باید از یک جفت هم تابیده روکش دار استفاده کند و سیم را از برق سه فاز AC دور نگه دارد.
  • سوئیچ سلکتور تنظیم سرعت- به اپراتور اجازه می دهد تا از بین چندین سرعت از پیش تعیین شده انتخاب نماید. می تواند همچنین زمانی که سرعت از طریق یک PLC تنظیم می شود و یک خروجی آنالوگ در دسترس نیست استفاده شود.
  • پورت ارتباط سریال به درایوهای فرکانس متغیر اجازه می دهد تا در یک شبکه مانند MODBUS، PROFIBUS، DEVICENET یا METASYS ارتباط برقرار کنند که عملیات درایو را قادر می سازد تا از طریق یک PC یا یک HMI هماهنگ شود و تحت نظارت قرار گیرد.

نیاز به تابلو با حفاظت خاص

یکی از جنبه های مهم انتخاب اینورتر (VFD) مناسب برای کاربرد مورد نظر شما با محیط پیرامون درایو سر و کار دارد.

انواع کمی از گواهی نامه ها وجود دارند که درایوها در آنها درجه بنده شده اند شامل درجه حفاظت در برابر گرد وخاک و نفوذ آب IP، NEMA و محفظه های نوع UL.

این موضوع حائز اهمیت است که نیازهای کاربرد مورد نظر خود را با محفظه مناسب مطابقت دهید. این امر می تواند از طریق پیدا کردن یک درایو مستقل با درجه حفاظت در برابر گرد وخاک و نفوذ آب (IP) انجام شود یا شما می توانید VFD خود را درون یک محفظه دیگر قرار دهید و در واقع طبق نیاز خود تابلویی طراحی و مونتاژ نمایید که برای این کار میتوانید با مهندسین الکترومارکت تماس حاصل فرمایید.

 

مواردی که باید در مورد استفاده از یک اینورتر به آنها توجه داشت

اگرچه یک اینورتر VFD در حال کار بهترین راه برای کنترل موتور شما است اما برخی مسائل و مشکلات وجود دارند که در اثر روشی که یک اینورتر VFD کار می کند در موتور بوجود می آیند.

مزیت و مضرات بالقوه اینورتر

واحد PWM  تمامی VFD ها موج سینوسی تولید نمی کنند (البته مواردی هستند که خروجی سینوسی تولید میکنند) بلکه ولتاژ خروجی آن پالس های فرکانس بالایی است که می تواند تنش های اضافی بر سیم پیچ ها و یاطاقان های موتور وارد آورد.

موتورهای جدیدتر همگی از سیم هایی استفاده می کنند که برای تحمل ولتاژهای بالا که می تواند به دلیل مصرف اینورتر رخ دهد طراحی شده اند.

برخی امکانات اضافی توصیه شده موتورهای اینورتر شامل حلقه های اتصال به زمین، یاطاقان های مجزا و امکانات خنک کننده ویژه (مانند فن جداگانه برای خنک کردن موتور در سرعت های پایین، نوعاً در کاربردهای گشتاور ثابت) می باشند.

ما یک خط کامل موتورهای گرید اینورتر MDI و همچنین حلقه اتصال به زمین شفت حفاظتی که شما برای ارتقاء موتور خود نیاز دارید تا آمادگی بیشتری برای رسیدگی به تنش های حاصل از یک VFD روشن داشته باشد، داریم.

ساخت اینورتر VFD سفارشی

همچنین ممکن است شما برای حفاظت و کنترل بهتر اینورتر خود گزینه های دیگر و لوازمات جانبی دیگر برای VFD در نظر بگیرید مانند:

از صفحه اینترنتی ساخت VFD سفارشی جهت دیدن گزینه ها و امکانات مربوط به داشتن یک سیستم سفارشی طراحی و ساخته شده برای شما توسط مهندسان و متخصصان برنامه ما و فروشگاه پانل UL 508 a تایید شده، دیدن فرمایید.

توصیه های نهایی

مقاله توصیه شده در لینک فوق را حتما بخوانید : مقایسه چوک ورودی AC در مقابل چوک لینک DC در الکترومارکت

تلاش شده است این راهنما به منظور استفاده در ابعاد کاربردهای عام باشد و نه به عنوان یک راهنمای جامع. کاربردها و بارهایی وجود دارند که ممکن است نیازمند ابعاد و توجهات خاص باشند.

زمانی که شما یک اینورتر VFD را برای کاربردی خاص اندازه بندی یا انتخاب یا تعیین می کنید، نیاز است محافظه کار باشید و چند حافظه بافر را در FLA و درجه های اضافه بار رها کنید. این امر به ویژه زمانی صدق می کند که بار شما به سختی آغاز می شود یا با بارگذاری سنگینی در طول عملیات مواجه می گردد.

چنانچه سؤالی در رابطه با کاربرد مورد نظر خود یا سایز بندی یک VFD جدید دارید پیش از خرید با یکی از تکنسین های الکترومارکت تماس بگیرید.

انتخاب اینورتر مناسب بار و کاربرد شما اصلا کار سختی نیست

گروه مهندسی الکترومارکت در خدمت شما است.

مطالب الکترومارکت را در کانال تلگرام الکترومارکت دنبال کنید.

برچسب ها

یوسف رجبی

یوسف-مهندسی کنترل صنعتی,برنامه نویس و بنیان گذار الکترومارکت طراح و برنامه نویس سیستم های مبتنی بر اتوماسیون صنعتی.طراح پروژه های انرژی سیوینگ بر پایه تکنیک های نوین, حرفه ای در برنامه نویسی اتوکد,ای پلن و طراحی وب سایت

9 thoughts on “راهنمای خرید و انتخاب اینورتر VFD”

  1. سلام
    من دو عدد الکترو موتور ۱/۵ کیلو وات با یک برند و قدرت رو چطوری میتونم با یک اینورتر کنترل کنم
    در اصل میخام توی خط کانوایرم این دو موتور باهم روشن و خاموش و تغییر سرعت داشته باشند
    ایا اصولی و امکانپذیر هست؟!
    اگر هست چه نوع و ظرفیت اینورتر رو انتخاب کنم؟
    اگر نیست چه راهکاری برام پیشنهاد میکنید؟
    ممنونم

    1. سلام
      این کار در صنایع مختلفی مثل بالابر های ساختمانی انجام میشه و مشکل خاصی هم نیست فقط در صورت امکان خروجی موتور ها با دستگاه سنجش دور چک شود در فرکانس ۵۰ تا از یکی بودن دور اطمینان پیدا کنید،البته هیچ وقت دقیقا یکی نیست ولی تا تلورانس ۵ درصد جبران میشه و برای این کار باید از یک اینورتر ۳ کیلووات استفاده کنید و جون ۳ کیلووات در رنج اینورتر های تولیدی نیست یا از ۳.۷ کیلووات یا از ۴ کیلووات باید استفاده کنید.
      و راه اصولی این کار دو راهکار وجود دارد:
      ۱-روی هر موتور یک عدد اینورتر ۱.۵ کیلووات نصب شود و یکی در مد سرعت و دیگری در مد گشتاور راه اندازی شود.
      ۲-روی هر موتور یک عدد اینورتر ۱.۵ کیلووات نصب شود و هر دو در مد پوزیشن کنترل راه اندازی شود و پشت موتور ها انکودر نصب گردد ورودی سرعت و موقعیت با پالس داده میشود و اینورتر شماره یک یا با یک plc یا از طریق پوزیشن های داخلی رفرنس بگیرد و اینورتر شماره موقعیت مورد نظر را از انکودر موتور یک بگیرد یعنی انکودر پشت موتور یک هم به اینورتر موقعیت ارسال کند و هم رفرنس اینورتر شماره دو باشد این روش یکی از دقیق ترین روش های سنکرون کردن دو موتور است.
      موفق باشید.

  2. ۱۱/۳ توی سیستم تکفاز یا سه فاز. اگر موتور تکفازه درسته. اگر موتور تکفاز باشه فکر نمیکنم با اینورتر درایو بشه کنترلش کرد. در واقع اینورتر که بتونه موتور تک فازو راه اندازی کنه در حال حاضر نیست. شاید چند مدت دیگه تولید کنند.اما اگه ۳فازه: ۱۱/۳ امپر توی ولتاژ سه فاز ایران میشه تقریبا ۶/۲ کیلو وات نه ۳کیلو وات. که۶/۲هم توی رنج نیست. باید اینورتر ۷/۵کیلووات بزاری. یا با کلمپ امپر موتورو بگیر. ببین شفت موتور جام نکرده؟ یا اینکه اضافه تر از قدرت نامی، موتور رو زیر بار نبردید. که در این صورت اگر درایو آورلود نده یا تو سیستم راه اندازی معمولی(تک ضرب.ستاره مثلث) بی متال یا رله کنترل جریان عمل نکنند یا اینکه اصلا از رله های محافظتی استفاده نشده باشه که مسیر قدرت رو توسط کنتاکتورها یا کلید های حرارتی قطع کنه متاسفانه سیم پیچ یکی یا چند کلاف موتور از نازک ترین قسمت قطع شده یا اینکه لاک یکی از کلافهای سیم پیچی موتور اب میشه و کله سیم پیچ اون کلاف و یا یه قسمتی از اون که اتصال کوتاه میشوند. به دلیل اب شدن لاکها وبه هم چسبیدن سیم های،سیم پیچ کلاف،باعث افزایش بی رویه جریان میشه چونکه سیم ها به هم چسبیدن هدایت الکتریکی زیاد میشه در واقع مقاومت سلفی وبه همون مقدار مقاومت اهمی هم کم میشه در واقع با از بین رفتن لاک سیم واتصال به سیمهای مجاور سطح مقطع سیم زیاد میشه حالا دیگه سیم پیچی در کار نیس فقط یه تیکه هادی هست و سوختن موتور که در واقع قطع شدن یک نقطه از سیم پیچ به خاطر حرارت زیادی که به خاطر عبور جریان((جریان بیش از حد تحمل سیم پیچ))تولید شده یه کم به تعخیر میخوره. تو این حالت که واسه ترانسها هم اتفاق میفته اصطلاحا میگن موتور یاترانس نیم سوز شده.ولی من میگم منتظر مرگ. قبل از که هر چیزی بخری اول تحقیق کن و طرحت رو کامل کن. بعد اقدام کن به خرید،ساخت و اجرا کاره مورد نظرت.((شمس))

    1. سلام دوست عزیز
      ممنون که مطالعه کردید
      من از کامنت شما متوجه سوال مشخص یا پیشنهاد مشخصی نشدم
      در مورد اینورتر برای موتور تک فاز خدمتتون عرض کنم در حال حاضر در ایران برند هایی موجود هست که بیشتر برای پمپ استفاده میشود.
      در مورد راه اندازی موتور های سه فاز با برق تک فاز هم تیم الکترومارکت مبدلی ساخته است که این امکان را فراهم میسازد و فیلم آن در مقاله فوق به اشتراک گذاشته شده است.
      ممنون میشم اگر موضوعی هست به صورت مجزا عنوان بفرمایید.

    1. Hello, thank you, dear friend, I am very happy to welcome your article
      I do not have the English version of the above article
      The article is intended to include personal research and experience and personal studies
      If you have any questions or points, I am at your service
      Thanks for reading the blog and when you spent translating
      I got extra energy from your point of view.
      I am Yusuf Rajabi

  3. سلام واقعا خسته نباشید و ممنون از سایتتون
    یه سوال دارم.یه موتور سه فاز ۳ کیلو وات ۳۰۰۰ دور با امپر ۱۱.۳ دارم.تو اطلاعات درایو ها که سرچ کردم درایو با ورودی سه فاز ۳.۷ کیلووات امپر خروجی ۸.۵ داشتن.(دلتا سری b).میتونم با این تفاسیر استفاده کنم از ابن درایو؟ گشتاور هم ثابت هست و گشتاور راه اندازی هم پایین هست ممنون

    1. سلام،خواهش میکنم،
      بهترین مدل انتخاب اینورتر انتخاب جریانی است ،یعنی مرجع انتخاب شما جریان موتور باشد نه کیلووات.
      جریان پلاک موتور ۱۱.۳ است یا جریانی که در حال حاضر استفاده میکند و با آمپر متر کلمپ ثبت میشه؟
      اگر جریان پلاک ۱۱.۳ است باید اینورتری خریداری بشود که با جریان پلاک همخوانی داشته باشد وگرنه در حین کار خطای جریان بالا میدهد اگر جریان پلاک ۱۱.۳ است بهترین انتخاب اینورتر ۵.۵ کیلووات است.
      اگر جریان پلاک پایین تر از ۱۱.۳ است و جریان مصرفی موتور در حال حاضر ۱۱.۳ است موتور در حالت فشار کار میکند و باید توان موتور افزایش پیدا کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن