• آموزشی

    FLA موتور چیست؟

    FLA = مقدار آمپر بار کامل. این مقدار آمپر جریانی است که موتور در زمان ایجاد یک بازه مجاز کامل ، مصرف خواهد کرد، که به عنوان گشتاورمجاز در سرعت مجاز تعریف شده است. مقدار اسب بخار یا HP ، یک میانبر برای توصیف مقدار مشخصی از گشتاور در یک سرعت مشخص است. اسب یا کیلووات موتور تنها یک رتبه بندی برای نشان دادن میزان FLA موتور است.

    بیشتر بخوانید »
  • الکتروموتور

    Motor Service Factor (SF) Defined By NEMA

    فاکتور خدمات موتور (SF)، درصد اضافه باری است که موتور زمانی که با تلرانس ولتاژ مناسب بطور معمول عمل می کند، می تواند برای دوره های کوتاه مدت تحمل کند. این امر، همانطوریکه به شما برای تخمین میزان اسب بخار توان مورد نیاز و الزامات مربوط به میزان واقعی اسب بخار توان درهنگام اجرا، راه حل هایی را ارائه می کند، عملی خواهد بود.

    بیشتر بخوانید »
  • هارمونیک

    اسپایک (نوسانات شدید) ولتاژ بالا (DV/ DT) و حفاظت موتور

    اسپیک ولتاژ چیست؟ اسپیک (نوسانات شدید)ولتاژ بالا (DV/ DT) و حفاظت موتور دو پدیده ی متفاوت وجود دارند که می توانند DV/ DT بالا و نوسانات بالای ولتاژی را ایجاد کنند.

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    چرا شما باید در درایو خود از چوک ورودی استفاده کنید؟

    چرا مهندسین چوک های ورودی را پیشنهاد می کنند؟ بعد از خواندن مطالبی تحت عنوان “چوک ورودی چگونه به درایو فرکانس متغیر شما کمک خواهند کرد؟” و “چوک ورودی چیست؟”، احتمالا شما در حال حاضر ذهنیتی و باوری کلی در مورد اینکه چگونه چوک ورودی به درایو فرکانس متغیر شما کمک می کند دارید. در اینجا دلایل دیگری در مورد اینکه چرا تیم مهندسین ما در Electromarket.ir چوک ورودی را پیشنهاد می کنند بیان شده است.

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    چوک ورودی چگونه به درایو فرکانس متغیر کمک می کند؟

    عملکرد چوک ورودی و دلیل نصب همانطور که اینورتر ها (درایو های فرکانس متغیر) دارای مزیت های بسیاری از جمله صرفه جویی در مصرف انرژی و ایجاد راندمان بالا هستند، آنها اولین عامل آلودگی سیستم توان الکتریکی نیز هستند. راکتورها(چوک ورودی) به متداول ترین وسیله ی کاهش این آلودگی یا (توان کثیف) تبدیل شده اند و به صورت گسترده ای استفاده می شوند.

    بیشتر بخوانید »
  • هارمونیک

    چوک ورودی (LINE REACTOR) چیست؟

    یک "line reactor"(که به عنوان “چوک” نیز شناخته می شود) یکی از ملزومات جانبی درایو فرکانس متغیر (VFD) است

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    جریان های نشتی بلبرینگ

    سپر نرم/Courtesy Aegis بلبرینگ ­های موتور هنگامی که موتور با اینورتر کار می­کند نرخ خرابی بالایی دارند. این خرابی­ها به دلیل وجود جریان­هایی در بلبرینگ ­های موتور هستند. راه­ حل کلاسیک برای این مشکل استفاده از بلبرینگ ­های عایق­شده است. بلبرینگ ­های عایق­شده باعث عایق شدن روتور با استفاده از ساچمه های سرامیکی و یا یک حلقه­ی عایق­کننده بین بلبرینگ و قاب موتور می­شود. راه­حل دیگر این مشکل توسط سازندگان حلقه­ی حفاظتی بلبرینگ سپر در زیر نشان داده شده است. راه اندازی یک موتور با اینورتر باعث ایجاد ولتازهایی روی روتور می­شود.

    بیشتر بخوانید »
  • انرژی سیوینگ

    مزایای استفاده از VFD ها ، اینورترها و درایوها

    فهرست مندرجات • صرفه‌جویی انرژی با درایوهای سرعت متغیر • گشتاور متغیر در مقابل گشتاور ثابت • چرا بارهای گشتاور متغیر موجب صرفه‌جویی زیاد در انرژی می‌شوند • مصرف انرژی • کنترل شدیدتر فرایند با درایوهای سرعت متغیر • افزایش عمر تجهیزات و کاهش نگهداری • مشکلات ناشی از استارتر‌های ولتاژ کامل (در سراسر خط)

    بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا
Open chat
چطور می تونم کمکتون کنم ؟
چطور می تونم کمکتون کنم ؟