• سافت استارتر

    چرا به یک اینورتر یا سافت استارتر نیاز داریم؟

    سوالی است که بارها و بارها از مهندسین ما پرسیده شده است و امید است با ارائه مطلب ذیل پاسخ سوال فوق داده شود. در بسیاری از موارد مهندسین ما دربرخورد یا لمس مشکلی در ساختار تولید یا استهلاکی شدید در پروسه ای در حال کار یا بر طرف کردن مشکل طراحی در ماشین یا کاربری خاص درجهت بهبود کیفی عملکرد سیستم پیشنهاد نصب اینورتر (VFD) یا سافت استارتر (RVSS) را میدهند و با اولین سوالی که مواجه میشوند این است: چرا به یک اینورتر یا سافت استارتر نیاز داریم؟

    بیشتر بخوانید »
  • اینورتر

    راهنمای خرید و انتخاب اینورتر VFD

    آیا می خواهید یک درایو فرکانس متغیر (inverter) جدید انتخاب کنید؟ خرید و انتخاب اینورتر (inverter) یا کنترل کننده موتور ایده آل (بی نقص) می تواند کاری نسبتاً رعب آور باشد به دلیل اینکه برای هر کاربرد و سیستم خاص متغیرهای بسیاری در امر انتخاب دخیل هستند. با این حال ذیلاً برخی نکات کلیدی و توصیه های مفید برای کمک به شما در انتخاب اینورتر و خرید اینورتر مناسب ارائه شده است. امید است پیچیدگی های انتخاب اینورتر و خرید اینورتر ساده تر گردد به گونه ای که بتوانید نیازمندی های کاربرد مورد نظرتان را بیابید.

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    محاسبات اطلاعات موتور NEMA بر اساس استاندارد NEC 2011

    موتور سه فاز و تک فاز محاسبات اطلاعات موتور NEMA بر اساس استاندارد NEC 2011 می باشد. برای موتور سه فاز، با توجه به داده های ورودی (ولتاژ و اسب بخار)، اطلاعات زیر برای موتور محاسبه می شود

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    محاسبات اطلاعات موتور IEC بر اساس استاندارد NEC 2011

    موتورهای سه فاز و تک فاز محاسبات اطلاعات موتور IEC بر اساس استاندارد NEC 2011 می باشد. برای موتور سه فاز، با توجه به داده های ورودی (ولتاژ و اسب بخار) و جدول انتخاب استارترهای خود حفاظت شده ((TeSys U ، اطلاعات موتور در زیر محاسبه می شود

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    FLA موتور چیست؟

    FLA = مقدار آمپر بار کامل. این مقدار آمپر جریانی است که موتور در زمان ایجاد یک بازه مجاز کامل ، مصرف خواهد کرد، که به عنوان گشتاورمجاز در سرعت مجاز تعریف شده است. مقدار اسب بخار یا HP ، یک میانبر برای توصیف مقدار مشخصی از گشتاور در یک سرعت مشخص است. اسب یا کیلووات موتور تنها یک رتبه بندی برای نشان دادن میزان FLA موتور است.

    بیشتر بخوانید »
  • الکتروموتور

    Motor Service Factor (SF) Defined By NEMA

    فاکتور خدمات موتور (SF)، درصد اضافه باری است که موتور زمانی که با تلرانس ولتاژ مناسب بطور معمول عمل می کند، می تواند برای دوره های کوتاه مدت تحمل کند. این امر، همانطوریکه به شما برای تخمین میزان اسب بخار توان مورد نیاز و الزامات مربوط به میزان واقعی اسب بخار توان درهنگام اجرا، راه حل هایی را ارائه می کند، عملی خواهد بود.

    بیشتر بخوانید »
  • هارمونیک

    اسپایک (نوسانات شدید) ولتاژ بالا (DV/ DT) و حفاظت موتور

    اسپیک ولتاژ چیست؟ اسپیک (نوسانات شدید)ولتاژ بالا (DV/ DT) و حفاظت موتور دو پدیده ی متفاوت وجود دارند که می توانند DV/ DT بالا و نوسانات بالای ولتاژی را ایجاد کنند.

    بیشتر بخوانید »
  • آموزشی

    چرا شما باید در درایو خود از چوک ورودی استفاده کنید؟

    چرا مهندسین چوک های ورودی را پیشنهاد می کنند؟ بعد از خواندن مطالبی تحت عنوان “چوک ورودی چگونه به درایو فرکانس متغیر شما کمک خواهند کرد؟” و “چوک ورودی چیست؟”، احتمالا شما در حال حاضر ذهنیتی و باوری کلی در مورد اینکه چگونه چوک ورودی به درایو فرکانس متغیر شما کمک می کند دارید. در اینجا دلایل دیگری در مورد اینکه چرا تیم مهندسین ما در Electromarket.ir چوک ورودی را پیشنهاد می کنند بیان شده است.

    بیشتر بخوانید »
دکمه بازگشت به بالا
Open chat
چطور می تونم کمکتون کنم ؟
چطور می تونم کمکتون کنم ؟