راهنمای کامل درایو Hyundai N800S: مشخصات فنی، نصب، عیبیابی و نکات کاربردی
ارائه شده توسط الکترومارکت

در دنیای اتوماسیون صنعتی و کنترل موتورهای الکتریکی، درایو Hyundai N800S به عنوان یک اینورتر پیشرفته و قابل اعتماد از شرکت Hyundai Heavy Industries، گزینهای ایدهآل برای کاربردهای متنوع مانند پمپها، فنها، نوار نقالهها، کمپرسورها و ماشینآلات صنعتی است. این درایو با رنج ولتاژ ورودی 208-500 ولت، توان تا 132 کیلووات و قابلیتهای کنترل دقیق سرعت و گشتاور، کارایی بالا، صرفهجویی در انرژی و اتصال به شبکههای فیلدباس مانند Modbus RTU، Profibus و CANopen را ارائه میدهد. درایو Hyundai N800S در دو گروه فریم MI و MR تولید میشود. فریمهای MI برای کاربردهای open loop و closed loop مناسب هستند، در حالی که فریمهای MR عمدتاً برای کاربردهای open loop استفاده میشوند. در این مقاله، دو فریم MI و MR را به طور جداگانه بررسی میکنیم.
در الکترومارکت، به عنوان تامینکننده پیشرو تجهیزات اتوماسیون صنعتی، درایو Hyundai N800S را با گارانتی اصلی، قیمت رقابتی و پشتیبانی فنی کامل ارائه میدهیم. اگر نیاز به انتخاب مدل مناسب، نصب یا مشاوره دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راهحلهای سفارشی برای پروژهتان پیشنهاد دهیم.
مشخصات کلی درایو Hyundai N800S
درایو Hyundai N800S برای کنترل موتورهای AC سهفاز طراحی شده و از حالتهای کنترل U/f، سنسورلس وکتور (SLV) و کنترل گشتاور باز حلقه پشتیبانی میکند. فرکانس خروجی 0-320 هرتز، فرکانس سوئیچینگ 1.5-16 کیلوهرتز (پیشفرض 4 کیلوهرتز) و اضافهبار 150% برای 1 دقیقه/10 دقیقه از ویژگیهای کلیدی آن است. این درایو با شبکههای TN/IT سازگار است (با محدودیتهایی در IT) و حفاظت IP20/IP21 (IP00 برای MR8-9) دارد.
درایوهای مدل N800S در دو گروه MI و MR تولید میگردد. در درایوهای فریم MI، پلاک درایو با عبارت N800S0020 شروع میگردد و شامل سایزهای MI1 تا MI5 با جریان نامی از 1 آمپر تا 38 آمپر است. اما در درایوهای فریم MR، پلاک درایو با عبارت N800S0100 شروع میگردد و شامل سایزهای MR6 تا MR9 با جریان نامی بین 38 تا 310 آمپر است.
اگر بطور مثال بر روی پلاک درایو، عبارت N800S0100-3L-0088-4-X قید شده باشد، عدد 0100 نشان میدهد که درایو از فریم MR است و عبارت 3L میگوید که درایو ورودی سه فاز دارد. عدد 0088 نشان میدهد که جریان نامی درایو 88 آمپر میباشد. عبارت 4 هم بیانگر این است که ورودی درایو 400 ولت است.
جدول رنج قدرت و ولتاژ (Heavy Duty – بار ثابت)
برای ولتاژ 208-240V (1~/3~) و 380-480V (3~):
فریم | مدل نمونه | ولتاژ (V) | توان (kW) | اسب بخار (hp) | جریان نامی (A) | وزن (kg) |
---|---|---|---|---|---|---|
MI1 | N800S0001-0003 | 208-240 (1~/3~)/380-480 (3~) | 0.25-0.75 | 0.33-1 | 1.3-2.8 | 0.55 |
MI2 | N800S0004-0007 | 208-240 (1~/3~)/380-480 (3~) | 0.75-2.2 | 1-3 | 3.3-7 | 0.7 |
MI3 | N800S0008-0012 | 208-240 (3~)/380-480 (3~) | 3-5.5 | 4-7.5 | 7.6-12 | 0.99 |
MI4 | N800S0016-0025 | 208-240 (3~)/380-480 (3~) | 7.5-11 | 10-15 | 16-25 | 9 |
MI5 | N800S0031-0038 | 208-240 (3~)/380-480 (3~) | 15-18.5 | 20-25 | 31-38 | 11 |
MR6 | N800S0046-0061 | 208-240/380-500 (3~) | 18.5-22 | 25-30 | 46-61 | – |
MR7 | N800S0072-0105 | 208-240/380-500 (3~) | 30-45 | 40-60 | 72-105 | – |
MR8 | N800S0140-0205 | 208-240/380-500 (3~) | 55-90 | 75-125 | 140-205 | – |
MR9 | N800S0261-0310 | 208-240/380-500 (3~) | 110-132 | 150-200 | 261-310 | – |
جدول زیر، جریان نامی IL برای چند فریم مختلف را نشان میدهد (برای MR frames):
فریم | جریان نامی IL (A) برای Low Overload | جریان نامی IH (A) برای High Overload |
---|---|---|
MR6 | 38-61 | 31-46 |
MR7 | 72-105 | 46-87 |
MR8 | 140-205 | 105-170 |
MR9 | 261-310 | 205-251 |
برای خرید درایو Hyundai N800S با توان و ولتاژ مناسب، از جدول بالا استفاده کنید. می توانید برای خرید این مدل با الکترومارکت تماس بگیرید.
ابعاد فیزیکی درایو Hyundai N800S
ابعاد درایو Hyundai N800S بسته به فریم MI یا MR متفاوت است. برای MI، نصب دیواری یا DIN-rail (MI1-3) یا فلنج (MI4-5) مناسب است. حفاظت IP20/IP21/IP00 و وزن سبک، نصب آسان را تضمین میکند. فضای خنکسازی: حداقل 100 mm بالای درایو، 50 mm زیر و 20 mm طرفین (برای MI1-3 زیر 40°C، سمتبهسمت مجاز).
جدول ابعاد (میلیمتر: عرض × ارتفاع × عمق) و وزن (کیلوگرم)
فریم | ابعاد (W × H × D) | وزن (kg) | حفاظت | نکات نصب |
---|---|---|---|---|
MI1 | 66 × 160 × 98 | 0.55 | IP20 | پیچ M4، DIN-rail |
MI2 | 90 × 195 × 102 | 0.7 | IP20 | پیچ M4، DIN-rail |
MI3 | 100 × 254.3 × 109 | 0.99 | IP20 | پیچ M4، DIN-rail |
MI4 | 165 × 370 × 165 | 9 | IP21 | پیچ M5، فلنج |
MI5 | 165 × 414 × 202 | 11 | IP21 | پیچ M5، فلنج |
MR6 | – | – | IP21 | دیواری/فلنج |
MR7 | – | – | IP21 | دیواری/فلنج |
MR8 | – | – | IP00 | فلنج |
MR9 | – | – | IP00 | فلنج |
نکته: برای ابعاد دقیق درایو Hyundai N800S و محاسبه فضای نصب، با کارشناسان الکترومارکت تماس بگیرید تا نقشههای سفارشی ارائه دهیم.

کیپد (Keypad) و رابط کاربری درایو Hyundai N800S
کیپد درایو Hyundai N800S برای MI فریمها نمایشگر LCD 14-سگمنتی و برای MR فریمها 10-سگمنتی دوخطی دارد. برای نظارت، تنظیم پارامترها و ریست خطاها استفاده میشود. حالتهای Local/Remote پشتیبانی میشود.
توصیف دکمهها و عملکردها
- START/STOP: راهاندازی/توقف موتور (STOP همیشه فعال).
- UP/DOWN: تغییر مقدار/ناوبری منوها.
- LEFT/RIGHT: تغییر جهت (FWD/REV) یا ناوبری گروهی.
- OK/Back/Reset: تایید/لغو/ریست خطا (فشار طولانی >2 ثانیه برای خطاهای فعال).
- Loc/Rem: سوئیچ بین کنترل محلی (کیپد) و remoto (I/O یا فیلدباس).
- نمایشگر: وضعیت (RUN/STOP/ALARM/FAULT)، منوها (REF/MON/PAR/SYS/FT/DG/IO/USR) و تاریخچه خطاها (تا 40 خطا).
برای MI فریمها: ناوبری اصلی شامل REF (مرجع فرکانس), MON (نظارت), PAR (پارامترها), SYS (سیستم). برای MR فریمها: منوهای مشابه با زیرمنوهای اضافی مانند DG (عیبیابی), IO (ورودی/خروجی), USR (تنظیمات کاربر).
قفل کیپد: با پارامتر P2.9 فعال (فقط STOP کار میکند). برای تنظیم کیپد درایو Hyundai N800S، از ابزار MCA برای کپی پارامترها استفاده کنید – خدماتی که الکترومارکت ارائه میدهد.
برای تهیه انواع تجهیزات، میتوانید به بخش فروشگاه الکترومارکت مراجعه نمایید.
ترمینالهای قدرت و کنترل در درایو Hyundai N800S
ترمینالها برای اتصالات ایمن طراحی شدهاند. گشتاور سفتکردن: 0.5-0.6 Nm برای قدرت، 0.4 Nm برای کنترل. از کابلهای شیلددار برای EMC استفاده کنید.

ترمینالهای قدرت (Power Terminals) برای فریمهای MI و MR
- ورودی: L1/L2/L3 (یا L1/L2/N برای تکفاز در MI).
- خروجی موتور: U/V/W (T1/T2/T3).
- ترمز: BR+/BR- (برای مقاومت ترمز). اگر نیاز به استفاده از مقاومت ترمز باشد، به ترمینالهای R+/R- یا DC+/DC- وصل میگردد. در درایوهای بزرگتر که از یونیت چاپر ترمز خارجی استفاده میشود، یونیت ترمز بین دو ترمینال DC+ و DC- وصل خواهد شد.
- زمین: PE.
- اندازه کابل: MI1=1.5-4 mm², MR9=185 mm² (Cu/Al).

برق ورودی به ترمینالهای L1 و L2 و L3 وصل میشود. موتور هم به U و V و W متصل میشود.
ترمینالهای کنترل (Control Terminals) برای فریم MR
این درایو دارای شش ورودی دیجیتال است که ترمینالهای 8، 9، 10، 14، 15 و 16 میباشد. ترمینال ورودی 8 برای استارت در جهت راستگرد و ترمینال ورودی 9 برای استارت در جهت چپگرد است. خطاهای درایو با ورودی 16 قابل ریست است. ترمینالهای 14 و 15 برای انتخاب سرعت ثابت و ترمینال 10 برای خطای خارجی میباشد. ورودیهای دیجیتال را به دو صورت sink و source میتوانید وصل کنید. اگر از ترمینال 6 یا 12 که +24 ولت است به عنوان ترمینال مشترک استفاده کنید، اتصال ورودیها از نوع source است. اگر بخواهید از ترمینال 7 که GND است به عنوان ترمینال مشترک برای اتصال ورودیهای دیجیتال استفاده کنید، کلید DIOS باید در حالت FLOAT قرار گیرد و ترمینال 11 به ترمینال 6 وصل شود؛ این حالت را sink میگویند.
این درایو دارای دو ورودی آنالوگ AI1 و AI2 است که برای کنترل سرعت درایو میتوانید بکار بگیرید. همچنین یک خروجی آنالوگ AO و سه رله خروجی RO1 و RO2 و RO3 میباشد. بطور پیشفرض، رله RO1 وقتی درایو در حالت Run باشد فعال میشود. رله RO2 برای نشان دادن خطا است و وقتی درایو دچار خطا میشود، فعال میگردد. رله RO3 هم در حالت Ready یعنی وقتی درایو آماده به کار است، فعال میشود.

ترمینالهای کنترل برای فریم MI
درایو فریم MI نیز همانند فریم MR دارای 6 ورودی دیجیتال میباشد (ترمینالهای 8، 9، 10، 14، 15 و 16). ترمینال 8 برای استارت در جهت راستگرد و ترمینال 9 برای استارت در جهت چپگرد است.
نحوه اتصال ورودیهای دیجیتال در دو حالت sink و source: بطور پیشفرض درایو N800S بر اساس مدل source سیمبندی میگردد. در حالت sink باید جامپر J500 را حذف کنید.


فریم MI دارای دو ورودی آنالوگ AI1 و AI2 (ترمینالهای 2 و 4) و دو خروجی رلهای RO1 و RO2 است و یک خروجی دیجیتال ترانزیستوری DO (ترمینالهای 20 و 13) و یک خروجی آنالوگ AO دارد. رله RO1 (ترمینالهای 22 و 23) در حالت Run فعال میشود. رله RO2 هم برای نشان دادن خطای درایو برنامهریزی شده است. خروجی دیجیتال DO هم در حالت Ready (سلامت یا آماده به کار بودن درایو) فعال است.
نصب و راهاندازی درایو Hyundai N800S
نصب نیاز به رعایت ایمنی دارد: قطع برق، صبر 5 دقیقه برای تخلیه خازنها، اتصال زمین (>10 mm²). برای MI: نصب عمودی، برای MR: باز کردن جعبه، بلند کردن (وزن MR8-9 سنگین، از حلقههای بلند کردن استفاده کنید).

مراحل نصب برای MI Frames:
- مکانیابی: دما -10 تا +50°C، رطوبت <95%، ارتفاع <1000m (دررنج 1% هر 100m).
- اتصال مکانیکی: دیواری با پیچ M4-M5، فضای خنکسازی.
- سیمکشی: کابلهای شیلددار، 360° شیلد به زمین. حداکثر طول موتور: 30m (MI1-3)/50m (MI4-5).
- راهاندازی اولیه: Wizard startup (P17.1=1), تنظیم موتور (P1: ولتاژ/فرکانس/جریان نامی), تست بدون بار.
- اتوتونینگ: P1.19=1 برای تنظیم دقیق.
برای MR Frames: مراحل مشابه با تمرکز روی بلند کردن (وزن MR6=20kg+), لوازم جانبی (کیسه شامل پیچها، لیبل تغییر محصول), نصب دیواری/فلنج (ابعاد جداگانه), خنکسازی (جدول جریان هوا), سیمکشی قدرت/کنترل, نصب گزینهها.
هشدار: برای IT سیستمها، EMC به C4 تغییر دهید. در الکترومارکت، خدمات نصب حرفهای توسط تکنسینهای مجاز ارائه میشود – تماس بگیرید!
همچنین برای آشنایی با انواع دیگر درایوهای موجود در بازار، مقالات راهنمای فارسی را در وبلاگ ما مطالعه کنید.
تنظیم پارامترها در درایو Hyundai N800S
پارامترها از طریق کیپد یا MCA تنظیم میشوند. گروهها: P1 (موتور), P2 (شروع/توقف), P3 (فرکانس), P4 (رمپ/ترمز), P5 (دیجیتال ورودی), P6 (آنالوگ ورودی), P7 (پالس/انکودر), P8 (دیجیتال خروجی), P9 (آنالوگ خروجی), P10 (فیلدباس), P11 (فرکانسهای ممنوع), P12 (نظارت حد), P13 (حفاظتها), P14 (ریست خودکار), P15 (PID), P16 (پیشگرمایش موتور), P17 (منوی آسان), P18 (سیستم).
بازگشت به تنظیمات کارخانه
در درایوهای فریم MR برای بازگشت به تنظیمات کارخانه، پارامتر B5.5.1 (Restore Factory Default) را روی OK قرار دهید. در درایوهای فریم MI پارامتر B4.2 در منوی S بر روی صفر قرار دارد. اگر این پارامتر را بر روی 1 تنظیم کنید، بازگشت به کارخانه میشود و دوباره صفر خواهد شد (پارامتر B4.2 یا P4.2 را باید در منوی S جستجو کنید).
پارامترهای نمایش (Monitoring Values)
جدول زیر، پارامترهای نمایش را معرفی مینماید:
توصیف | فریم MR | فریم MI |
---|---|---|
فرکانس خروجی درایو | V1.1.1 | V1.1 |
سرعت موتور | V1.1.3 | V1.3 |
جریان خروجی درایو | V1.1.4 | V1.4 |
ولتاژ خروجی درایو | V1.1.7 | V1.7 |
ولتاژ باس DC داخل درایو | V1.1.8 | V1.8 |
AI1 آنالوگ ولتاژ % | V2.1 | V1.2.1 |
ولتاژ یا جریان آنالوگ AI2 % | V2.2 | V1.2.2 |
وضعیت ترمینالهای ورودی دیجیتال DI1 و DI2 و DI3 | V2.4 | V1.2.4 |
وضعیت ترمینالهای ورودی دیجیتال DI4 و DI5 و DI6 | V2.5 | V1.2.5 |
وضعیت رلههای RO1 و RO2 و RO3 | V2.6 | V1.2.6 |
سرعت انکودر به rpm | – | V2.8 |
وضعیت ولتاژ یا جریان برای AI1 (1=0-20mA, 3=0-10V) | – | V4.1.7 |
وضعیت ولتاژ یا جریان برای AI2 (1=0-20mA, 3=0-10V) | – | V4.1.9 |
لیست کلیدی پارامترها (پارامترهای پرکاربرد)
جدول زیر تعدادی از پارامترهای پرکاربرد این درایو را معرفی مینماید:
توصیف | فریم MR | فریم MI | پیشفرض | محدوده |
---|---|---|---|---|
ولتاژ نامی موتور (V) | P2.1.1 | P1.1 | 220/380 | 0-500V |
فرکانس نامی موتور (Hz) | P2.1.2 | P1.2 | 50/60 | 0-500Hz |
سرعت نامی موتور (rpm) | P2.1.3 | P1.3 | 1440 | – |
جریان نامی موتور (A) | P2.1.4 | P1.4 | – | – |
COS موتور | P2.1.5 | P1.5 | 0.85 | – |
انتخاب نوع موتور (0=آسنکرون, 1=PM) | P2.1.6 | P1.6 | 0-1 | |
محدود نمودن جریان خروجی درایو (1.5x جریان نامی موتور) | P2.1.7 | P1.7 | 150% | 0-200% |
روش کنترلی موتور (0=فرکانس, 1=open loop سرعت) | P2.1.8 | P1.8 | 1 | 0-2 |
انتخاب منحنی V/F (0=خطی, 1=غیرخطی پمپ/فن, 2=برنامهریزی) | P2.1.9 | P1.9 | 0-2 | |
فرکانس base منحنی V/F | P2.1.10 | P1.10 | 50Hz | – |
ولتاژ در فرکانس base منحنی V/F | P2.1.11 | P1.11 | 100% | – |
فرکانس نقطه وسط منحنی V/F | P2.1.12 | P1.12 | 50Hz | – |
ولتاژ در فرکانس نقطه وسط منحنی V/F | P2.1.13 | P1.13 | 100% | – |
ولتاژ منحنی V/F در فرکانس صفر | P2.1.14 | P1.14 | 0% | – |
فعال نمودن افزایش گشتاور در فرکانس کم (0=غیرفعال, 1=فعال) | P2.1.15 | P1.15 | 0-1 | |
فرکانس کریر | P2.1.16 | P1.16 | 4kHz | 1.5-16kHz |
فعال نمودن چاپر ترمز (0=غیرفعال, 1=همواره, 2=فقط در Run) | – | P1.17 | 0-2 | |
سطح ولتاژ DC برای عمل کردن چاپر ترمز | P2.1.18 | P1.18 | – | – |
فعال نمودن اتوتیون (0=غیرفعال, 1=ساکن, 2=چرخان) | P2.1.19 | P1.19 | 0-2 | |
کنترل سطح ولتاژ باس DC به صورت اتوماتیک برای جلوگیری از over voltage (0=غیرفعال, 1=استاندارد, 2=شوکدار) | P2.1.21 | P1.21 | 0-2 | |
مرجع فرمان درایو در حالت Remote (0=I/O, 1=فیلدباس, 2=کیپد) | P2.2.1 | P2.1 | 0-2 | |
روش توقف موتور (0=Ramp, 1=Coast) | P2.2.3 | P2.3 | 1 | 0-1 |
طریقه استفاده از ورودیهای دیجیتال 1 و 2 | P2.2.4 | P2.4 | – | – |
انتخاب بین حالت Remote و Local برای کنترل درایو (0=Remote, 1=Local) | P2.2.5 | P2.5 | 0-1 | |
جهت چرخش موتور در حالت کیپد (0=راستگرد, 1=چپگرد) | P2.2.6 | P2.6 | 0-1 | |
فعال یا غیرفعال نمودن کلید STOP (0=فقط کیپد, 1=همواره) | P2.2.7 | P2.7 | 0-1 | |
غیرفعال نمودن کلید Loc/Rem (0=فعال, 1=غیرفعال) | P2.2.9 | P2.9 | 0-1 | |
حداقل فرکانس خروجی درایو | P2.3.1 | P3.1 | 0Hz | 0-320Hz |
حداکثر فرکانس خروجی درایو | P2.3.2 | P3.2 | 50Hz | 0-320Hz |
مرجع سرعت درایو در حالت Remote (1=ثابت, 2=کیپد, 3=فیلدباس, 4=AI1, 5=AI2, 6=PID, 7=AI1+AI2, 8=MOP, 9=پالس) | P2.3.3 | P3.3 | – | 1-9 |
سرعتهای ثابت SPEED0 تا SPEED7 | P2.3.4 تا P2.3.11 | P3.4 تا P3.11 | – | – |
شکل منحنی Acc و Dec (0=خطی, >0=S-curve) | P2.4.1 | P4.1 | – | |
زمان مدت ACC1 | P2.4.2 | P4.2 | 3s | 0.1-3000s |
زمان مدت Dec1 | P2.4.3 | P4.3 | 3s | 0.1-3000s |
پارامترهای ترمز با تزریق جریان DC به سیمپیچ استاتور | P2.4.9 تا P2.4.12 | P4.9 تا P4.12 | – | – |
پارامترهای ترمز مکانیکی روی موتور | P2.4.15 تا P2.4.19 | P4.15 تا P4.19 | – | – |
پارامترهای ورودیهای آنالوگ AI1 و AI2 | P2.6.1 تا P2.6.8 | P6.1 تا P6.8 | – | – |
پارامترهای قطار پالس ورودی | P7.1 تا P7.4 | – | – | – |
فعال نمودن انکودر و جهت چرخش آن (0=غیرفعال, 1=راستگرد, 2=چپگرد) | P7.5 | – | 0-2 | |
تعداد پالس خروجی انکودر | P7.6 | – | 256 | – |
تعیین عملکرد برای رله خروجی RO1 (2=Run) | P2.8.1 | P8.1 | 2 | – |
تعیین عملکرد برای رله خروجی RO2 (3=Fault) | P2.8.2 | P8.2 | 3 | – |
تعیین عملکرد خروجی دیجیتال DO در MI یا رله 3 در MR (1=Ready) | P2.8.3 | P8.3 | 1 | – |
کنترل رلههای RO1 و RO2 و تاخیر در وصل و قطع و معکوس نمودن | P2.8.4 تا P2.8.9 | P8.4 تا P8.9 | – | – |
تعیین عملکرد خروجی آنالوگ AO (فرکانس خروجی پیشفرض) | P2.9.1 تا P2.9.4 | P9.1 تا P9.4 | – | – |
فعال یا غیرفعال نمودن خطای قطع فاز ورودی (3=Fault&Coast) | P2.13.28 | P13.28 | 3 | 0-3 |
ریست فالت بطور اتوماتیک توسط درایو (0=غیرفعال, 1=فعال) | P2.14.1 | P14.1 | 0-1 | |
تعداد دفعات ریست اتوماتیک | P2.14.4 | P14.4 | 3 | – |
پارامترهای کنترل PID | P2.15.1 تا P2.15.23 | P15.1 تا P15.23 | – | – |
انتخاب یک application برای کاربرد درایو (0=Basic) | P2.17.1 | P17.1 | 0-3 |
انتخاب مقاومت ترمز (Brake Resistor) برای درایو Hyundai N800S
مقاومت ترمز برای جذب انرژی بازتولیدی ضروری است. اتصال به BR+/BR-. پارامتر P1.17 برای فعالسازی (1=همیشه, 2=در رانش).
جدول انتخاب مقاومت ترمز (حداقل – Heavy Duty)
فریم | ولتاژ 208-240V (Ω) | ولتاژ 380-480V (Ω) | توان ترمز (kW @ DC) |
---|---|---|---|
MI2 | 50 | 118 | 2.6 |
MI3 | 31 | 55 | 3.9 |
MI4 | 14 | 28 | 7.8 |
MI5 | 9 | 17 | 11.7 |
MR6 | 10 | 21 | 34 |
MR7 | 5.5 | 14 | 51 |
MR8 | 3 | 6.5 | 110 |
MR9 | 1.4 | 3.3 | 216 |
نکته: برای انتخاب مقاومت ترمز درایو Hyundai N800S، بر اساس اینرسی بار محاسبه کنید. الکترومارکت مقاومتهای سازگار را با قیمت مناسب تامین میکند.
نکته مهم: انتخاب مقاومت ترمز مناسب برای درایو شما حیاتی است. الکترومارکت مجموعهای از مقاومتهای ترمز با توانها و مقاومتهای مختلف را برای تضمین عملکرد ایمن و بهینه ارائه میدهد. برای مشاوره و انتخاب مقاومت ترمز مناسب، میتوانید با کارشناسان ما در الکترومارکت تماس بگیرید یا به صفحه انتخاب مقاومت ترمز در وبلاگ الکترومارکت مراجعه کنید.
جدول خطاها و عیبیابی درایو Hyundai N800S
خطاها با کد FT XX نمایش داده میشوند. تاریخچه تا 40 خطا ذخیره میشود. ریست با Reset یا DI.
جدول کامل خطاها و عیبیابی
کد خطا | توصیف | علت احتمالی | عیبیابی |
---|---|---|---|
1 (OC) | اضافهجریان (سختافزاری) | بار ناگهانی/کابل کوتاه | چک بار/کابل/اتوتونینگ؛ افزایش زمان شتاب |
2 (OC) | اضافهجریان (نرمافزاری) | همان بالا | همان بالا |
10 (OV) | اضافهولتاژ (سختافزاری) | ترمز کوتاه/پیک ورودی | افزایش زمان ترمز؛ استفاده chopper؛ کاهش ولتاژ |
11 (OV) | اضافهولتاژ (نرمافزاری) | همان بالا | همان بالا |
3 (GF) | اتصال به زمین | عایق ضعیف | چک عایق موتور/کابل/فیلتر |
20 (GF) | اتصال به زمین (نرمافزاری) | همان بالا | همان بالا |
21 (ICS) | سوئیچ شارژ | سیگنال باز | ریست/چک کابل؛ تماس با الکترومارکت |
40 (IGBT) | کوتاه IGBT | خرابی IGBT/ترمز اضافه | خاموش؛ تماس با الکترومارکت |
8 (SYS) | خطای سیستم | ارتباطات/اجزا معیوب | ریست/بهروزرسانی نرمافزار؛ تماس با الکترومارکت |
9 (UV) | کمولتاژ | فیوز/افت ولتاژ | چک ولتاژ/فیوز؛ ریست |
10 (ILF) | از دست فاز ورودی | عدم ولتاژ/فیوز | چک قدرت/راستکننده |
11 (OLF) | از دست فاز خروجی | فاز موتور گم | چک موتور/کابل/فیلتر |
12 (BRC) | خطای chopper ترمز | عدم مقاومت/خرابی | چک مقاومت/کابل |
13 (TH) | دمای کم اینورتر | خنکسازی ضعیف | چک جریان هوا/فن |
14 (TH) | دمای بالا اینورتر | همان بالا | کاهش فرکانس سوئیچ |
16 (MOT) | اضافهحرارت موتور | اضافهبار | کاهش بار؛ چک مدل دما |
17 (UL) | کمبار | بار ناکافی | چک بار |
22 (FAN) | خطای فن | سرعت/عمر فن | تمیز/تعویض فن؛ ریست شمارنده |
28 (TH) | خطای ترمیستور | افزایش دما | چک خنکسازی/اتصال |
34 (UL) | کمبار | کمربند شکسته | چک بار |
35 (BUS) | ارتباطات داخلی | تداخل/سختافزار | تتماس با الکترومارکت |
37 (START) | جلوگیری از شروع | نرمافزار/پارامتر جدید | ریست و شروع مجدد |
40 (IGBT) | دمای IGBT | بار بالا | چک پارامترها/فن/اتوتونینگ |
50 (EXT) | خطای خارجی | ورودی دیجیتال | چک ورودیها/شماتیک |
51 (KPD) | ارتباطات کیپد | اتصال معیوب | چک اتصال/کابل |
52 (FB) | ارتباطات فیلدباس | اتصال معیوب | چک نصب/مستر |
53 (WR) | اجرای اشتباه | همزمان جلو/عقب | – |
54 (ID) | شناسایی | شکست در اجرا | چک موتور/بار/فرمان |
55-58 (SLT) | خطای اسلات A/B/C | بورد/اسلات معیوب | چک بورد/اسلات |
63 (QS) | توقف سریع | فعالسازی سریع | علت را پیدا/اصلاح کنید |
65 (PC) | ارتباطات PC | اتصال معیوب | چک نصب/کابل |
66-69 (MC) | شمارنده نگهداری | حد هشدار/خطا | نگهداری/ریست شمارنده |
68 (ST) | شروع مسدود | نگاشت نامعتبر | چک پارامترهای فیلدباس |
76 (CON) | 5 اتصال | بیش از 5 اتصال | 5 فعال نگه دارید |
77 (SC) | فرمان شروع مسدود | چرخش تصادفی جلوگیری | ریست برای شروع |
100 (SF) | زمان پرشدن نرم | زمان PID | چک فرآیند/زمان |
101 (IP) | نظارت فشار ورودی | سیگنال < حد | چک فرآیند/سنسور |
105 (FB) | نظارت بازخورد PID | خارج از حد | چک فرآیند/حدود/تاخیر |
111-112 (TF) | خطای دما 1/2 | سیگنال > حد | علت افزایش دما/سنسور |
عیبیابی کلی: برای خطاهای مکرر، پارامترهای حفاظت (P13) چک کنید. الکترومارکت خدمات عیبیابی و تعمیر درایو Hyundai N800S با ابزارهای پیشرفته ارائه میدهد – تماس بگیرید!
خدمات الکترومارکت برای درایو Hyundai N800S
در الکترومارکت، خدمات کاملی شامل:
- مشاوره فنی رایگان: انتخاب بر اساس کاربرد.
- نصب و راهاندازی: توسط تکنسینهای مجاز.
- تعمیر و نگهداری: با قطعات اصلی و گارانتی.
- تامین لوازم جانبی
با تماس با کارشناسان الکترومارکت، پروژهتان را بهینه کنید و از پشتیبانی 24/7 بهره ببرید.با تماس با کارشناسان الکترومارکت، پروژهتان را بهینه کنید و از پشتیبانی 24/7 بهره ببرید.