آموزشی

راهنمای کامل درایو Hyundai N800S: مشخصات فنی، نصب، عیب‌یابی و نکات کاربردی

ارائه شده توسط الکترومارکت

در دنیای اتوماسیون صنعتی و کنترل موتورهای الکتریکی، درایو Hyundai N800S به عنوان یک اینورتر پیشرفته و قابل اعتماد از شرکت Hyundai Heavy Industries، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربردهای متنوع مانند پمپ‌ها، فن‌ها، نوار نقاله‌ها، کمپرسورها و ماشین‌آلات صنعتی است. این درایو با رنج ولتاژ ورودی 208-500 ولت، توان تا 132 کیلووات و قابلیت‌های کنترل دقیق سرعت و گشتاور، کارایی بالا، صرفه‌جویی در انرژی و اتصال به شبکه‌های فیلدباس مانند Modbus RTU، Profibus و CANopen را ارائه می‌دهد. درایو Hyundai N800S در دو گروه فریم MI و MR تولید می‌شود. فریم‌های MI برای کاربردهای open loop و closed loop مناسب هستند، در حالی که فریم‌های MR عمدتاً برای کاربردهای open loop استفاده می‌شوند. در این مقاله، دو فریم MI و MR را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم.

در الکترومارکت، به عنوان تامین‌کننده پیشرو تجهیزات اتوماسیون صنعتی، درایو Hyundai N800S را با گارانتی اصلی، قیمت رقابتی و پشتیبانی فنی کامل ارائه می‌دهیم. اگر نیاز به انتخاب مدل مناسب، نصب یا مشاوره دارید، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا راه‌حل‌های سفارشی برای پروژه‌تان پیشنهاد دهیم.

مشخصات کلی درایو Hyundai N800S

درایو Hyundai N800S برای کنترل موتورهای AC سه‌فاز طراحی شده و از حالت‌های کنترل U/f، سنسورلس وکتور (SLV) و کنترل گشتاور باز حلقه پشتیبانی می‌کند. فرکانس خروجی 0-320 هرتز، فرکانس سوئیچینگ 1.5-16 کیلوهرتز (پیش‌فرض 4 کیلوهرتز) و اضافه‌بار 150% برای 1 دقیقه/10 دقیقه از ویژگی‌های کلیدی آن است. این درایو با شبکه‌های TN/IT سازگار است (با محدودیت‌هایی در IT) و حفاظت IP20/IP21 (IP00 برای MR8-9) دارد.

درایوهای مدل N800S در دو گروه MI و MR تولید می‌گردد. در درایوهای فریم MI، پلاک درایو با عبارت N800S0020 شروع می‌گردد و شامل سایزهای MI1 تا MI5 با جریان نامی از 1 آمپر تا 38 آمپر است. اما در درایوهای فریم MR، پلاک درایو با عبارت N800S0100 شروع می‌گردد و شامل سایزهای MR6 تا MR9 با جریان نامی بین 38 تا 310 آمپر است.

اگر بطور مثال بر روی پلاک درایو، عبارت N800S0100-3L-0088-4-X قید شده باشد، عدد 0100 نشان می‌دهد که درایو از فریم MR است و عبارت 3L می‌گوید که درایو ورودی سه فاز دارد. عدد 0088 نشان می‌دهد که جریان نامی درایو 88 آمپر می‌باشد. عبارت 4 هم بیانگر این است که ورودی درایو 400 ولت است.

مطالعه کنید
اینورتر آسانسور: راهنمای جامع انتخاب و بهینه‌سازی برای عملکردی بی‌نظیر

جدول رنج قدرت و ولتاژ (Heavy Duty – بار ثابت)

برای ولتاژ 208-240V (1~/3~) و 380-480V (3~):

فریممدل نمونهولتاژ (V)توان (kW)اسب بخار (hp)جریان نامی (A)وزن (kg)
MI1N800S0001-0003208-240 (1~/3~)/380-480 (3~)0.25-0.750.33-11.3-2.80.55
MI2N800S0004-0007208-240 (1~/3~)/380-480 (3~)0.75-2.21-33.3-70.7
MI3N800S0008-0012208-240 (3~)/380-480 (3~)3-5.54-7.57.6-120.99
MI4N800S0016-0025208-240 (3~)/380-480 (3~)7.5-1110-1516-259
MI5N800S0031-0038208-240 (3~)/380-480 (3~)15-18.520-2531-3811
MR6N800S0046-0061208-240/380-500 (3~)18.5-2225-3046-61
MR7N800S0072-0105208-240/380-500 (3~)30-4540-6072-105
MR8N800S0140-0205208-240/380-500 (3~)55-9075-125140-205
MR9N800S0261-0310208-240/380-500 (3~)110-132150-200261-310

جدول زیر، جریان نامی IL برای چند فریم مختلف را نشان می‌دهد (برای MR frames):

فریمجریان نامی IL (A) برای Low Overloadجریان نامی IH (A) برای High Overload
MR638-6131-46
MR772-10546-87
MR8140-205105-170
MR9261-310205-251

برای خرید درایو Hyundai N800S با توان و ولتاژ مناسب، از جدول بالا استفاده کنید. می توانید برای خرید این مدل با الکترومارکت تماس بگیرید.

ابعاد فیزیکی درایو Hyundai N800S

ابعاد درایو Hyundai N800S بسته به فریم MI یا MR متفاوت است. برای MI، نصب دیواری یا DIN-rail (MI1-3) یا فلنج (MI4-5) مناسب است. حفاظت IP20/IP21/IP00 و وزن سبک، نصب آسان را تضمین می‌کند. فضای خنک‌سازی: حداقل 100 mm بالای درایو، 50 mm زیر و 20 mm طرفین (برای MI1-3 زیر 40°C، سمت‌به‌سمت مجاز).

جدول ابعاد (میلی‌متر: عرض × ارتفاع × عمق) و وزن (کیلوگرم)

فریمابعاد (W × H × D)وزن (kg)حفاظتنکات نصب
MI166 × 160 × 980.55IP20پیچ M4، DIN-rail
MI290 × 195 × 1020.7IP20پیچ M4، DIN-rail
MI3100 × 254.3 × 1090.99IP20پیچ M4، DIN-rail
MI4165 × 370 × 1659IP21پیچ M5، فلنج
MI5165 × 414 × 20211IP21پیچ M5، فلنج
MR6IP21دیواری/فلنج
MR7IP21دیواری/فلنج
MR8IP00فلنج
MR9IP00فلنج

نکته: برای ابعاد دقیق درایو Hyundai N800S و محاسبه فضای نصب، با کارشناسان الکترومارکت تماس بگیرید تا نقشه‌های سفارشی ارائه دهیم.

مطالعه کنید
نجات زمین با نصب درایو کنترل دور موتور VARIABLE FREQUENCY DRIVES
کی‌پد (Keypad) و رابط کاربری درایو Hyundai N800S
کی‌پد (Keypad) و رابط کاربری درایو Hyundai N800S

کی‌پد (Keypad) و رابط کاربری درایو Hyundai N800S

کی‌پد درایو Hyundai N800S برای MI فریم‌ها نمایشگر LCD 14-سگمنتی و برای MR فریم‌ها 10-سگمنتی دوخطی دارد. برای نظارت، تنظیم پارامترها و ریست خطاها استفاده می‌شود. حالت‌های Local/Remote پشتیبانی می‌شود.

توصیف دکمه‌ها و عملکردها

  • START/STOP: راه‌اندازی/توقف موتور (STOP همیشه فعال).
  • UP/DOWN: تغییر مقدار/ناوبری منوها.
  • LEFT/RIGHT: تغییر جهت (FWD/REV) یا ناوبری گروهی.
  • OK/Back/Reset: تایید/لغو/ریست خطا (فشار طولانی >2 ثانیه برای خطاهای فعال).
  • Loc/Rem: سوئیچ بین کنترل محلی (کی‌پد) و remoto (I/O یا فیلدباس).
  • نمایشگر: وضعیت (RUN/STOP/ALARM/FAULT)، منوها (REF/MON/PAR/SYS/FT/DG/IO/USR) و تاریخچه خطاها (تا 40 خطا).

برای MI فریم‌ها: ناوبری اصلی شامل REF (مرجع فرکانس), MON (نظارت), PAR (پارامترها), SYS (سیستم). برای MR فریم‌ها: منوهای مشابه با زیرمنوهای اضافی مانند DG (عیب‌یابی), IO (ورودی/خروجی), USR (تنظیمات کاربر).

قفل کی‌پد: با پارامتر P2.9 فعال (فقط STOP کار می‌کند). برای تنظیم کی‌پد درایو Hyundai N800S، از ابزار MCA برای کپی پارامترها استفاده کنید – خدماتی که الکترومارکت ارائه می‌دهد.

برای تهیه انواع تجهیزات، می‌توانید به بخش فروشگاه الکترومارکت مراجعه نمایید.

ترمینال‌های قدرت و کنترل در درایو Hyundai N800S

ترمینال‌ها برای اتصالات ایمن طراحی شده‌اند. گشتاور سفت‌کردن: 0.5-0.6 Nm برای قدرت، 0.4 Nm برای کنترل. از کابل‌های شیلددار برای EMC استفاده کنید.

ترمینالها و مدار قدرت  hyundai n800s
ترمینالها و مدار قدرت hyundai n800s

ترمینال‌های قدرت (Power Terminals) برای فریم‌های MI و MR

  • ورودی: L1/L2/L3 (یا L1/L2/N برای تک‌فاز در MI).
  • خروجی موتور: U/V/W (T1/T2/T3).
  • ترمز: BR+/BR- (برای مقاومت ترمز). اگر نیاز به استفاده از مقاومت ترمز باشد، به ترمینال‌های R+/R- یا DC+/DC- وصل می‌گردد. در درایوهای بزرگتر که از یونیت چاپر ترمز خارجی استفاده می‌شود، یونیت ترمز بین دو ترمینال DC+ و DC- وصل خواهد شد.
  • زمین: PE.
  • اندازه کابل: MI1=1.5-4 mm², MR9=185 mm² (Cu/Al).
ترمینالها و مدار قدرت  hyundai n800s
ترمینالها و مدار قدرت hyundai n800s

برق ورودی به ترمینال‌های L1 و L2 و L3 وصل می‌شود. موتور هم به U و V و W متصل می‌شود.

ترمینال‌های کنترل (Control Terminals) برای فریم MR

این درایو دارای شش ورودی دیجیتال است که ترمینال‌های 8، 9، 10، 14، 15 و 16 می‌باشد. ترمینال ورودی 8 برای استارت در جهت راستگرد و ترمینال ورودی 9 برای استارت در جهت چپگرد است. خطاهای درایو با ورودی 16 قابل ریست است. ترمینال‌های 14 و 15 برای انتخاب سرعت ثابت و ترمینال 10 برای خطای خارجی می‌باشد. ورودی‌های دیجیتال را به دو صورت sink و source می‌توانید وصل کنید. اگر از ترمینال 6 یا 12 که +24 ولت است به عنوان ترمینال مشترک استفاده کنید، اتصال ورودی‌ها از نوع source است. اگر بخواهید از ترمینال 7 که GND است به عنوان ترمینال مشترک برای اتصال ورودی‌های دیجیتال استفاده کنید، کلید DIOS باید در حالت FLOAT قرار گیرد و ترمینال 11 به ترمینال 6 وصل شود؛ این حالت را sink می‌گویند.

مطالعه کنید
راهنمای کامل فارسی درایو Gefran ADL200

این درایو دارای دو ورودی آنالوگ AI1 و AI2 است که برای کنترل سرعت درایو می‌توانید بکار بگیرید. همچنین یک خروجی آنالوگ AO و سه رله خروجی RO1 و RO2 و RO3 می‌باشد. بطور پیش‌فرض، رله RO1 وقتی درایو در حالت Run باشد فعال می‌شود. رله RO2 برای نشان دادن خطا است و وقتی درایو دچار خطا می‌شود، فعال می‌گردد. رله RO3 هم در حالت Ready یعنی وقتی درایو آماده به کار است، فعال می‌شود.

ترمینال‌های کنترل برای فریم MI

درایو فریم MI نیز همانند فریم MR دارای 6 ورودی دیجیتال می‌باشد (ترمینال‌های 8، 9، 10، 14، 15 و 16). ترمینال 8 برای استارت در جهت راستگرد و ترمینال 9 برای استارت در جهت چپگرد است.

نحوه اتصال ورودی‌های دیجیتال در دو حالت sink و source: بطور پیش‌فرض درایو N800S بر اساس مدل source سیم‌بندی می‌گردد. در حالت sink باید جامپر J500 را حذف کنید.

فریم MI دارای دو ورودی آنالوگ AI1 و AI2 (ترمینال‌های 2 و 4) و دو خروجی رله‌ای RO1 و RO2 است و یک خروجی دیجیتال ترانزیستوری DO (ترمینال‌های 20 و 13) و یک خروجی آنالوگ AO دارد. رله RO1 (ترمینال‌های 22 و 23) در حالت Run فعال می‌شود. رله RO2 هم برای نشان دادن خطای درایو برنامه‌ریزی شده است. خروجی دیجیتال DO هم در حالت Ready (سلامت یا آماده به کار بودن درایو) فعال است.

نصب و راه‌اندازی درایو Hyundai N800S

نصب نیاز به رعایت ایمنی دارد: قطع برق، صبر 5 دقیقه برای تخلیه خازن‌ها، اتصال زمین (>10 mm²). برای MI: نصب عمودی، برای MR: باز کردن جعبه، بلند کردن (وزن MR8-9 سنگین، از حلقه‌های بلند کردن استفاده کنید).

دیاگرام hyundai n800s
دیاگرام hyundai n800s

مراحل نصب برای MI Frames:

  1. مکان‌یابی: دما -10 تا +50°C، رطوبت <95%، ارتفاع <1000m (دررنج 1% هر 100m).
  2. اتصال مکانیکی: دیواری با پیچ M4-M5، فضای خنک‌سازی.
  3. سیم‌کشی: کابل‌های شیلددار، 360° شیلد به زمین. حداکثر طول موتور: 30m (MI1-3)/50m (MI4-5).
  4. راه‌اندازی اولیه: Wizard startup (P17.1=1), تنظیم موتور (P1: ولتاژ/فرکانس/جریان نامی), تست بدون بار.
  5. اتوتونینگ: P1.19=1 برای تنظیم دقیق.
مطالعه کنید
مجموعه فرمولهای پرکاربرد مهندسی برق در یک صفحه اکسل

برای MR Frames: مراحل مشابه با تمرکز روی بلند کردن (وزن MR6=20kg+), لوازم جانبی (کیسه شامل پیچ‌ها، لیبل تغییر محصول), نصب دیواری/فلنج (ابعاد جداگانه), خنک‌سازی (جدول جریان هوا), سیم‌کشی قدرت/کنترل, نصب گزینه‌ها.

هشدار: برای IT سیستم‌ها، EMC به C4 تغییر دهید. در الکترومارکت، خدمات نصب حرفه‌ای توسط تکنسین‌های مجاز ارائه می‌شود – تماس بگیرید!

همچنین برای آشنایی با انواع دیگر درایوهای موجود در بازار، مقالات راهنمای فارسی را در وبلاگ ما مطالعه کنید.

تنظیم پارامترها در درایو Hyundai N800S

پارامترها از طریق کی‌پد یا MCA تنظیم می‌شوند. گروه‌ها: P1 (موتور), P2 (شروع/توقف), P3 (فرکانس), P4 (رمپ/ترمز), P5 (دیجیتال ورودی), P6 (آنالوگ ورودی), P7 (پالس/انکودر), P8 (دیجیتال خروجی), P9 (آنالوگ خروجی), P10 (فیلدباس), P11 (فرکانس‌های ممنوع), P12 (نظارت حد), P13 (حفاظت‌ها), P14 (ریست خودکار), P15 (PID), P16 (پیش‌گرمایش موتور), P17 (منوی آسان), P18 (سیستم).

بازگشت به تنظیمات کارخانه

در درایوهای فریم MR برای بازگشت به تنظیمات کارخانه، پارامتر B5.5.1 (Restore Factory Default) را روی OK قرار دهید. در درایوهای فریم MI پارامتر B4.2 در منوی S بر روی صفر قرار دارد. اگر این پارامتر را بر روی 1 تنظیم کنید، بازگشت به کارخانه می‌شود و دوباره صفر خواهد شد (پارامتر B4.2 یا P4.2 را باید در منوی S جستجو کنید).

پارامترهای نمایش (Monitoring Values)

جدول زیر، پارامترهای نمایش را معرفی می‌نماید:

توصیففریم MRفریم MI
فرکانس خروجی درایوV1.1.1V1.1
سرعت موتورV1.1.3V1.3
جریان خروجی درایوV1.1.4V1.4
ولتاژ خروجی درایوV1.1.7V1.7
ولتاژ باس DC داخل درایوV1.1.8V1.8
AI1 آنالوگ ولتاژ %V2.1V1.2.1
ولتاژ یا جریان آنالوگ AI2 %V2.2V1.2.2
وضعیت ترمینال‌های ورودی دیجیتال DI1 و DI2 و DI3V2.4V1.2.4
وضعیت ترمینال‌های ورودی دیجیتال DI4 و DI5 و DI6V2.5V1.2.5
وضعیت رله‌های RO1 و RO2 و RO3V2.6V1.2.6
سرعت انکودر به rpmV2.8
وضعیت ولتاژ یا جریان برای AI1 (1=0-20mA, 3=0-10V)V4.1.7
وضعیت ولتاژ یا جریان برای AI2 (1=0-20mA, 3=0-10V)V4.1.9

لیست کلیدی پارامترها (پارامترهای پرکاربرد)

جدول زیر تعدادی از پارامترهای پرکاربرد این درایو را معرفی می‌نماید:

توصیففریم MRفریم MIپیش‌فرضمحدوده
ولتاژ نامی موتور (V)P2.1.1P1.1220/3800-500V
فرکانس نامی موتور (Hz)P2.1.2P1.250/600-500Hz
سرعت نامی موتور (rpm)P2.1.3P1.31440
جریان نامی موتور (A)P2.1.4P1.4
COS موتورP2.1.5P1.50.85
انتخاب نوع موتور (0=آسنکرون, 1=PM)P2.1.6P1.60-1
محدود نمودن جریان خروجی درایو (1.5x جریان نامی موتور)P2.1.7P1.7150%0-200%
روش کنترلی موتور (0=فرکانس, 1=open loop سرعت)P2.1.8P1.810-2
انتخاب منحنی V/F (0=خطی, 1=غیرخطی پمپ/فن, 2=برنامه‌ریزی)P2.1.9P1.90-2
فرکانس base منحنی V/FP2.1.10P1.1050Hz
ولتاژ در فرکانس base منحنی V/FP2.1.11P1.11100%
فرکانس نقطه وسط منحنی V/FP2.1.12P1.1250Hz
ولتاژ در فرکانس نقطه وسط منحنی V/FP2.1.13P1.13100%
ولتاژ منحنی V/F در فرکانس صفرP2.1.14P1.140%
فعال نمودن افزایش گشتاور در فرکانس کم (0=غیرفعال, 1=فعال)P2.1.15P1.150-1
فرکانس کریرP2.1.16P1.164kHz1.5-16kHz
فعال نمودن چاپر ترمز (0=غیرفعال, 1=همواره, 2=فقط در Run)P1.170-2
سطح ولتاژ DC برای عمل کردن چاپر ترمزP2.1.18P1.18
فعال نمودن اتوتیون (0=غیرفعال, 1=ساکن, 2=چرخان)P2.1.19P1.190-2
کنترل سطح ولتاژ باس DC به صورت اتوماتیک برای جلوگیری از over voltage (0=غیرفعال, 1=استاندارد, 2=شوک‌دار)P2.1.21P1.210-2
مرجع فرمان درایو در حالت Remote (0=I/O, 1=فیلدباس, 2=کی‌پد)P2.2.1P2.10-2
روش توقف موتور (0=Ramp, 1=Coast)P2.2.3P2.310-1
طریقه استفاده از ورودی‌های دیجیتال 1 و 2P2.2.4P2.4
انتخاب بین حالت Remote و Local برای کنترل درایو (0=Remote, 1=Local)P2.2.5P2.50-1
جهت چرخش موتور در حالت کی‌پد (0=راستگرد, 1=چپگرد)P2.2.6P2.60-1
فعال یا غیرفعال نمودن کلید STOP (0=فقط کی‌پد, 1=همواره)P2.2.7P2.70-1
غیرفعال نمودن کلید Loc/Rem (0=فعال, 1=غیرفعال)P2.2.9P2.90-1
حداقل فرکانس خروجی درایوP2.3.1P3.10Hz0-320Hz
حداکثر فرکانس خروجی درایوP2.3.2P3.250Hz0-320Hz
مرجع سرعت درایو در حالت Remote (1=ثابت, 2=کی‌پد, 3=فیلدباس, 4=AI1, 5=AI2, 6=PID, 7=AI1+AI2, 8=MOP, 9=پالس)P2.3.3P3.31-9
سرعت‌های ثابت SPEED0 تا SPEED7P2.3.4 تا P2.3.11P3.4 تا P3.11
شکل منحنی Acc و Dec (0=خطی, >0=S-curve)P2.4.1P4.1
زمان مدت ACC1P2.4.2P4.23s0.1-3000s
زمان مدت Dec1P2.4.3P4.33s0.1-3000s
پارامترهای ترمز با تزریق جریان DC به سیم‌پیچ استاتورP2.4.9 تا P2.4.12P4.9 تا P4.12
پارامترهای ترمز مکانیکی روی موتورP2.4.15 تا P2.4.19P4.15 تا P4.19
پارامترهای ورودی‌های آنالوگ AI1 و AI2P2.6.1 تا P2.6.8P6.1 تا P6.8
پارامترهای قطار پالس ورودیP7.1 تا P7.4
فعال نمودن انکودر و جهت چرخش آن (0=غیرفعال, 1=راستگرد, 2=چپگرد)P7.50-2
تعداد پالس خروجی انکودرP7.6256
تعیین عملکرد برای رله خروجی RO1 (2=Run)P2.8.1P8.12
تعیین عملکرد برای رله خروجی RO2 (3=Fault)P2.8.2P8.23
تعیین عملکرد خروجی دیجیتال DO در MI یا رله 3 در MR (1=Ready)P2.8.3P8.31
کنترل رله‌های RO1 و RO2 و تاخیر در وصل و قطع و معکوس نمودنP2.8.4 تا P2.8.9P8.4 تا P8.9
تعیین عملکرد خروجی آنالوگ AO (فرکانس خروجی پیش‌فرض)P2.9.1 تا P2.9.4P9.1 تا P9.4
فعال یا غیرفعال نمودن خطای قطع فاز ورودی (3=Fault&Coast)P2.13.28P13.2830-3
ریست فالت بطور اتوماتیک توسط درایو (0=غیرفعال, 1=فعال)P2.14.1P14.10-1
تعداد دفعات ریست اتوماتیکP2.14.4P14.43
پارامترهای کنترل PIDP2.15.1 تا P2.15.23P15.1 تا P15.23
انتخاب یک application برای کاربرد درایو (0=Basic)P2.17.1P17.10-3

 

انتخاب مقاومت ترمز (Brake Resistor) برای درایو Hyundai N800S

مقاومت ترمز برای جذب انرژی بازتولیدی ضروری است. اتصال به BR+/BR-. پارامتر P1.17 برای فعال‌سازی (1=همیشه, 2=در رانش).

جدول انتخاب مقاومت ترمز (حداقل – Heavy Duty)

فریمولتاژ 208-240V (Ω)ولتاژ 380-480V (Ω)توان ترمز (kW @ DC)
MI2501182.6
MI331553.9
MI414287.8
MI591711.7
MR6102134
MR75.51451
MR836.5110
MR91.43.3216

نکته: برای انتخاب مقاومت ترمز درایو Hyundai N800S، بر اساس اینرسی بار محاسبه کنید. الکترومارکت مقاومت‌های سازگار را با قیمت مناسب تامین می‌کند.

نکته مهم: انتخاب مقاومت ترمز مناسب برای درایو شما حیاتی است. الکترومارکت مجموعه‌ای از مقاومت‌های ترمز با توان‌ها و مقاومت‌های مختلف را برای تضمین عملکرد ایمن و بهینه ارائه می‌دهد. برای مشاوره و انتخاب مقاومت ترمز مناسب، می‌توانید با کارشناسان ما در الکترومارکت تماس بگیرید یا به صفحه انتخاب مقاومت ترمز در وبلاگ الکترومارکت مراجعه کنید.

جدول خطاها و عیب‌یابی درایو Hyundai N800S

خطاها با کد FT XX نمایش داده می‌شوند. تاریخچه تا 40 خطا ذخیره می‌شود. ریست با Reset یا DI.

جدول کامل خطاها و عیب‌یابی

کد خطاتوصیفعلت احتمالیعیب‌یابی
1 (OC)اضافه‌جریان (سخت‌افزاری)بار ناگهانی/کابل کوتاهچک بار/کابل/اتوتونینگ؛ افزایش زمان شتاب
2 (OC)اضافه‌جریان (نرم‌افزاری)همان بالاهمان بالا
10 (OV)اضافه‌ولتاژ (سخت‌افزاری)ترمز کوتاه/پیک ورودیافزایش زمان ترمز؛ استفاده chopper؛ کاهش ولتاژ
11 (OV)اضافه‌ولتاژ (نرم‌افزاری)همان بالاهمان بالا
3 (GF)اتصال به زمینعایق ضعیفچک عایق موتور/کابل/فیلتر
20 (GF)اتصال به زمین (نرم‌افزاری)همان بالاهمان بالا
21 (ICS)سوئیچ شارژسیگنال بازریست/چک کابل؛ تماس با الکترومارکت
40 (IGBT)کوتاه IGBTخرابی IGBT/ترمز اضافهخاموش؛ تماس با الکترومارکت
8 (SYS)خطای سیستمارتباطات/اجزا معیوبریست/به‌روزرسانی نرم‌افزار؛ تماس با الکترومارکت
9 (UV)کم‌ولتاژفیوز/افت ولتاژچک ولتاژ/فیوز؛ ریست
10 (ILF)از دست فاز ورودیعدم ولتاژ/فیوزچک قدرت/راست‌کننده
11 (OLF)از دست فاز خروجیفاز موتور گمچک موتور/کابل/فیلتر
12 (BRC)خطای chopper ترمزعدم مقاومت/خرابیچک مقاومت/کابل
13 (TH)دمای کم اینورترخنک‌سازی ضعیفچک جریان هوا/فن
14 (TH)دمای بالا اینورترهمان بالاکاهش فرکانس سوئیچ
16 (MOT)اضافه‌حرارت موتوراضافه‌بارکاهش بار؛ چک مدل دما
17 (UL)کم‌باربار ناکافیچک بار
22 (FAN)خطای فنسرعت/عمر فنتمیز/تعویض فن؛ ریست شمارنده
28 (TH)خطای ترمیستورافزایش دماچک خنک‌سازی/اتصال
34 (UL)کم‌بارکمربند شکستهچک بار
35 (BUS)ارتباطات داخلیتداخل/سخت‌افزارتتماس با الکترومارکت
37 (START)جلوگیری از شروعنرم‌افزار/پارامتر جدیدریست و شروع مجدد
40 (IGBT)دمای IGBTبار بالاچک پارامترها/فن/اتوتونینگ
50 (EXT)خطای خارجیورودی دیجیتالچک ورودی‌ها/شماتیک
51 (KPD)ارتباطات کی‌پداتصال معیوبچک اتصال/کابل
52 (FB)ارتباطات فیلدباساتصال معیوبچک نصب/مستر
53 (WR)اجرای اشتباههمزمان جلو/عقب
54 (ID)شناساییشکست در اجراچک موتور/بار/فرمان
55-58 (SLT)خطای اسلات A/B/Cبورد/اسلات معیوبچک بورد/اسلات
63 (QS)توقف سریعفعال‌سازی سریععلت را پیدا/اصلاح کنید
65 (PC)ارتباطات PCاتصال معیوبچک نصب/کابل
66-69 (MC)شمارنده نگهداریحد هشدار/خطانگهداری/ریست شمارنده
68 (ST)شروع مسدودنگاشت نامعتبرچک پارامترهای فیلدباس
76 (CON)5 اتصالبیش از 5 اتصال5 فعال نگه دارید
77 (SC)فرمان شروع مسدودچرخش تصادفی جلوگیریریست برای شروع
100 (SF)زمان پرشدن نرمزمان PIDچک فرآیند/زمان
101 (IP)نظارت فشار ورودیسیگنال < حدچک فرآیند/سنسور
105 (FB)نظارت بازخورد PIDخارج از حدچک فرآیند/حدود/تاخیر
111-112 (TF)خطای دما 1/2سیگنال > حدعلت افزایش دما/سنسور

عیب‌یابی کلی: برای خطاهای مکرر، پارامترهای حفاظت (P13) چک کنید. الکترومارکت خدمات عیب‌یابی و تعمیر درایو Hyundai N800S با ابزارهای پیشرفته ارائه می‌دهد – تماس بگیرید!

خدمات الکترومارکت برای درایو Hyundai N800S

در الکترومارکت، خدمات کاملی شامل:

  • مشاوره فنی رایگان: انتخاب بر اساس کاربرد.
  • نصب و راه‌اندازی: توسط تکنسین‌های مجاز.
  • تعمیر و نگهداری: با قطعات اصلی و گارانتی.
  • تامین لوازم جانبی

با تماس با کارشناسان الکترومارکت، پروژه‌تان را بهینه کنید و از پشتیبانی 24/7 بهره ببرید.با تماس با کارشناسان الکترومارکت، پروژه‌تان را بهینه کنید و از پشتیبانی 24/7 بهره ببرید.

 

📞 تماس با ما – الکترومارکت

🔧 الکترومارکت با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره، فروش و تعمیر انواع اینورتر، آماده خدمت‌رسانی به شماست.

📍 دفتر مرکزی: شهریار خیابان شهید رزاق دوست پلاک ۱۷ 
📱 تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۶۵۹۱۵۴
🌐 وب‌سایت: electromarket.ir
📩  در دسترس برای مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا