درایو توشیبا Vacon NXS: راهنمای جامع استفاده در تابلوی آسانسور کششی
ارائه شده توسط الکترومارکت

درایوهای فرکانس متغیر (VFD) یا اینورترها، نقش حیاتی در بهینهسازی عملکرد و افزایش بهرهوری سیستمهای صنعتی ایفا میکنند. درایو توشیبا Vacon NXS، با قابلیتهای پیشرفته و عملکرد بینظیر خود، به عنوان یک راهکار قدرتمند برای طیف وسیعی از کاربردها، از جمله آسانسورهای کششی، شناخته میشود. در این مقاله از وبلاگ الکترومارکت، قصد داریم به طور جامع به راهنمایی استفاده از این درایو در یک تابلوی آسانسور کششی بپردازیم و جزئیات برنامهریزی و پارامتردهی آن را شرح دهیم.
مقدمه: درایو توشیبا Vacon NXS، یک درایو چند منظوره برای کاربردهای صنعتی
درایو NXS ساخت شرکت Vacon است که به طور خاص برای کاربردهای Vector Loop Open و کار با موتورهای آسنکرون القایی طراحی شده است. این درایو، قابلیت کار با Applicationهای مختلف و بارهای متفاوت را دارا بوده و از این نظر، یک درایو چند کاره محسوب میشود. نوع کاربری درایو میتواند از طریق نرمافزار یا از طریق تنظیمات پارامتری صورت گیرد.
پارامتر 6.2S که نوع Application را تعیین میکند، دارای موارد زیر است:
- کاربرد ساده = Basic Application
- کاربرد استاندارد = Standard Application
- کاربرد محلی / راه دور = Local/Remote Control
- کاربرد چند سرعته = Multi-Step Application
- کاربرد PID = PID Control Application
- کاربرد چند منظوره = Multi-Purpose Control
- کاربرد فن و پمپ = Fan and Pump Application
- کاربرد برای بالابر و آسانسور = Lift Application
بسته به نوع نرمافزاری که به درایو داده شده است، یکی از موارد بالا قابل انتخاب است. به طور مثال، درایوهایی که فقط برای آسانسور و بالابر طراحی شدهاند، در پارامتر 6.2S دارای گزینه Lift هستند و ممکن است سایر گزینهها در دسترس نباشند.
در این راهنما، قصد داریم نحوه کنترل یک بالابر ساده را با استفاده از تنظیم پارامتر 6.2S بر روی کاربرد Lift دنبال کنیم.
نکته مهم: بهکارگیری این درایو برای کاربردهای تجاری و صنعتی، نیاز به مطالعه کامل و کافی در مورد تمامی جنبههای درایو و تمامی پارامترها دارد و این راهنما فقط جنبه آموزش اولیه دارد. الکترومارکت توصیه میکند که برای بهکارگیری درایو در پروژههای واقعی، به مطالب این راهنما بسنده نکنید و تمامی موارد ایمنی و سایر پارامترهای درایو را نیز در نظر داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص انتخاب درایو مناسب، میتوانید به مقاله “راهنمای جامع انتخاب اینورتر صنعتی مناسب” در وبلاگ الکترومارکت مراجعه کنید.
سختافزار درایو توشیبا Vacon NXS: ساختار ماژولار برای انعطافپذیری
این درایو، دارای یک برد قدرت و یک برد کنترلی جدا از هم است. برد کنترلی دارای چندین اسلات برای اضافه نمودن بردهای ورودی و خروجی و غیره میباشد.
- برد 1OPTA: شامل ترمینالهای شماره 1 تا شماره 20 و ورودیهای آنالوگ و دیجیتال را شامل میشود.
- برد 2OPTA: شامل ترمینالهای 21 تا 26 است که خروجیهای رلهای را در خود جای داده است.
نحوه نصب بردها: برد 1OPTA را در اسلات A نصب کنید و برد 2OPTA را در اسلات B قرار دهید.
نحوه برنامهریزی درایو توشیبا Vacon NXS: آشنایی با منوهای اصلی
درایو Vacon NXS دارای هفت منوی اصلی برای برنامهریزی و پارامتردهی است:
- منوی 1M: منوی مانیتورینگ که برای مشاهده مقادیر متغیرها (ولتاژ، جریان، توان، سرعت و گشتاور) استفاده میشود. این مقادیر فقط خواندنی هستند و قابل ویرایش نیستند.
- منوی 2M: شامل اغلب پارامترهای موتور و درایو است و به یازده گروه اصلی از پارامترها تقسیم میشود.
- منوی 3M: به منظور کنترل کیپد و نحوه نمایش و مرجع کنترلی درایو استفاده میشود.
- منوی 4M: مربوط به خطای موجود بر روی درایو است.
- منوی 5M: مربوط به تاریخچه خطاهای رخ داده روی درایو میباشد.
- منوی 6M: تنظیمات اصلی روی درایو را بر عهده دارد، از جمله بازگرداندن به تنظیمات کارخانه و انتخاب نوع کاربرد (Application).
- منوی 7M: تنظیمات مربوط به بردهای توسعهای همانند برد 1OPTA و … در آن قرار دارد.
کیپد (Keypad): رابط کاربری درایو توشیبا Vacon NXS
کیپد موجود بر روی درایو، دارای چندین کلید است:
- کلیدهای STOP و START: برای زمانی که بخواهید موتور را از طریق صفحه کلید کنترل کنید، کاربرد دارد. در کاربردهای بالابر و آسانسور، معمولاً از این کلیدها استفاده نمیشود و غیرفعال هستند (مرجع کنترل درایو = 3.1P).
- کلید Reset: برای ریست نمودن درایو در زمانی که خطا (fault) داده است، استفاده میشود.
- کلید جهت راست (→): برای حرکت به جلو در هر منو، حرکت دادن کرسر (cursor) به طرف راست، یا ورود به مد ویرایش به کار میرود.
- کلید جهت چپ (←): برای حرکت به عقب در منو یا برای حرکت دادن کرسر به طرف چپ استفاده میشود.
- کلید Enter: برای قبول کردن مقدار یک داده و تغییرات در پارامترها استفاده کنید. اگر این کلید را 3 ثانیه نگه دارید، حافظه مربوط به خطاها پاک میشود.
- کلید Select: برای انتخاب و برای برگشتن به دو صفحه قبلی که در آن قرار داشتهاید، استفاده میشود.
منوی 1M: نظارت بر عملکرد درایو توشیبا Vacon NXS
مقادیر متغیرهای ولتاژ، جریان، توان، سرعت و گشتاور و غیره را میتوان در منوی 1M مشاهده نمود. مقادیر متغیرها در منوی 1M قابل ویرایش نیستند و فقط خواندنی هستند، یعنی شما فقط میتوانید این مقادیر را مشاهده کنید. وقتی وارد منوی 1M میشوید، متغیرهای 1.1V تا 1.17V در این منو دیده میشوند.
متغیر | توضیح |
1.1V | فرکانس خروجی درایو |
1.2V | مقدار فرکانس مرجع |
… | سایر متغیرهای عملکردی (تا 1.17V) |
در این حالت در LCD مربوط به کیپد، در انتهای سمت چپ در سطر دوم، عبارت 1M و در سطر بعدی عبارت Monitor را خواهید دید. همچنین در سطر آخر، عبارت V خواهد آمد. کلید جهت راست را فشار دهید، سطر اول 1.1V را نشان خواهد داد که فرکانس خروجی درایو است. اگر کلید جهت بالا را فشار دهید، عبارت 1.2V که مقدار فرکانس مرجع است را خواهید دید. به همین ترتیب، تمامی مقادیر 1.1V تا 1.17V قابل دیدن است.
منوی 2M: تنظیمات جامع موتور و درایو توشیبا Vacon NXS
منوی 2M شامل تعداد زیادی از پارامترهای موتور و درایو است که سرعتها، شتاب، ورودی و خروجیها و … را شامل میشود. منوی 2M نیز خود به یازده گروه اصلی از پارامترها تقسیم شده است.
در صفحه اصلی کیپد با کلیدهای سمت بالا و پایین طوری حرکت کنید که در سطر دوم، عبارت 2M را مشاهده کنید. در این حالت در سطر سوم عبارت Parameters و در سطح آخر، عبارت G1 خواهد آمد. G1 تا G11 یعنی یازده گروه از پارامترها که در جدول زیر، هر گروه معرفی شده است.
گروه | توضیح گروه |
G2.1 | Basic Parameters |
G2.2 | Speed Control Parameters |
G2.3 | Mechanical Brake Control |
G2.4 | Drive Control Parameters |
G2.5 | Motor Control Parameters |
G2.6 | Input Signals |
G2.7 | Output Signals |
G2.8 | Protection Parameters |
G2.9 | پارامترهای مربوط به ری استارت اتوماتیک |
G2.10 | پارامترهای مربوط به برق اضطراری و باتری |
G2.11 | (گروه یازدهم) |
مرجع فرمان درایو: تنظیم ورودیهای کنترلی
قبل از اینکه وارد تنظیمات منوی 2 شویم، لازم است مطلبی را یادآوری کنیم. درایوهای Vacon و بسیاری از درایوهای دیگر، طوری طراحی میشوند که بتوان از چندین مرجع کنترلی به آنها فرمان داد. سادهترین روش کنترل یک درایو، از طریق صفحه کلید روی کیپد است. کلیدهای STOP و START و یک ولوم کنترل سرعت بر روی کیپد، به شما امکان حرکت دادن موتور و تنظیم سرعت را میدهد. برخی از درایوها، از طریق شبکه Fieldbus کنترل میشوند و سرعت و جهت حرکت و فرمان حرکت، از طریق شبکه به درایو داده میشود.
اما در کاربرد بالابر که ما در نظر داریم در مورد آن صحبت کنیم، کنترل فرمان حرکت، بر عهده ورودیهای O/I موجود بر روی درایو است. پارامتر 3.1P مربوط به مرجع فرمان درایو است:
- اگر مقدار 0 = 3.1P قرار داده شود، فرمان حرکت و جهت حرکت، از طریق O/I تعیین خواهد شد.
- اگر 1 = 3.1P تنظیم شود، کنترل درایو از طریق کلیدهای روی کیپد امکانپذیر خواهد شد.
- اگر مقدار 2 = 3.1P باشد، نیز میتوان درایو را از طریق شبکه FieldBus کنترل کرد.
گروه 2.1G: Basic Parameters – تنظیمات اولیه موتور
پارامترهای گروه یک از منوی 2 (G2.1 = Basic Parameters) شامل چندین پارامتر مربوط به مقادیر نامی موتور میباشد.
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.1.1 | 400V | ولتاژ نامی موتور |
P2.1.2 | 50 Hz | فرکانس نامی موتور |
P2.1.3 | از روی پلاک موتور (RPM) | سرعت موتور در بار نامی |
P2.1.4 | از روی پلاک موتور (A) | جریان نامی موتور (In) |
P2.1.5 | از روی پلاک موتور | cosφ موتور |
P2.1.6 | In × 1.5 | محدود کردن جریان درایو به منظور حفاظت اضافه بار (In × 1.5) |
In جریان نامی موتور است که از روی پلاک موتور خوانده میشود. الکترومارکت توصیه میکند همواره پلاک مشخصات موتور را به دقت مطالعه و پارامترها را مطابق با آن تنظیم کنید.
گروه 2.2G: Speed Control Parameters – کنترل سرعت
پارامترهای گروه دو از منوی 2 (G2.2) در این گروه از پارامترها، مرجع کنترل سرعت (مرجع انتخاب سرعت)، سرعتهای کاری، شتاب مثبت و منفی و … تنظیم میشود. جدول زیر شامل مهمترین پارامترهای این گروه است:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.2.1 | 1 m/s | حداکثر سرعت آسانسور |
P2.2.2 | Binary=2 | مرجع انتخاب سرعت درایو |
P2.2.3.1 | 0 | سرعت توقف = Speed 0 |
P2.2.3.2 | 1 m/s | سرعت زیاد = Speed 1 |
P2.2.3.3 | 0.1 m/s | سرعت کم = Speed 2 |
P2.2.3.4 | 0 | Speed 3 |
P2.2.3.5 | 0.25 m/s | سرعت متوسط = Speed 4 |
P2.2.3.6 | 0 | Speed 5 |
P2.2.3.7 | 0 | Speed 6 |
P2.2.3.8 | 0 | Speed 7 |
P2.2.3.9 | 0 | سرعت با اولویت بالا = Over Ride Speed |
P2.2.5.1 | 0.7 | شتاب مثبت اصلی = Acceleration |
P2.2.5.2 | 0.7 | شتاب اصلی منفی = Deceleration |
P2.2.5.3 | 0.5 | Acc Increase Jerk 1 |
P2.2.5.4 | 0.5 | Acc Decrease Jerk 1 |
P2.2.5.5 | 0.75 | Dec Increase Jerk 1 |
P2.2.5.6 | 1.5 | Dec Decrease Jerk 1 |
اگر پارامتر 2.2.2P را بر روی Activity=0 تنظیم کنید، انتخاب سرعت توسط الگوی جدول زیر انجام خواهد شد:
speed Parameter | DI 6 | DI 5 | DI 4 |
P2.2.3.1 | 0 | 0 | 0 |
P2.2.3.2 | 0 | 0 | 1 |
P2.2.3.3 | 0 | 1 | 0 |
P2.2.3.4 | 0 | 1 | 1 |
P2.2.3.5 | 1 | 0 | 0 |
P2.2.3.6 | 1 | 0 | 1 |
P2.2.3.7 | 1 | 1 | 0 |
P2.2.3.8 | 1 | 1 | 1 |
نکته:
یکی از پارامترهای مهم در گروه دو (2.2G) پارامتر 2.2.2P میباشد که مرجع انتخاب سرعت را مشخص میکند:
- اگر 6 = 2.2.2P باشد، سرعت توسط کیپد و به وسیله کلیدهای سمت بالا و پایین تغییر خواهد کرد.
- اگر 5 = 2.2.2P باشد، سرعت توسط فیلدباس تعیین میشود.
- اگر 2.2.2P مساوی 3 یا 4 باشد، سرعت درایو توسط ورودیهای آنالوگ تعیین خواهد شد.
- برای جاهایی که میخواهیم سرعت توسط DI 4, DI 5, DI 6 (ترمینالهای ورودی دیجیتال) معین شود، باید Activity=0=2.2.2P یا Binary=2=2.2.2P تنظیم شود.
پارامترهای 2.2.3.1P تا 2.2.3.9P سرعتهای مورد نظر و پارامترهای 2.2.5.1P تا 2.2.5.6P نیز نرخ افزایش و کاهش سرعت در طول منحنی حرکت را تعیین میکند.
جدول زیر، رابطه بین ورودیهای DI 6, DI 5, DI 4 را با سرعت انتخابی در حالتی که binary=2.2.2P است، نشان میدهد:
Speed | Parameter | DI 6 | DI 5 | DI 4 |
0 | P2.2.3.1 | 0 | 0 | 0 |
1 | P2.2.3.2 | 0 | 0 | 1 |
2 | P2.2.3.3 | 0 | 1 | 0 |
3 | P2.2.3.4 | 0 | 1 | 1 |
4 | P2.2.3.5 | 1 | 0 | 0 |
5 | P2.2.3.6 | 1 | 0 | 1 |
6 | P2.2.3.7 | 1 | 1 | 0 |
7 | P2.2.3.8 | 1 | 1 | 1 |
ورودی DI 4 را برای سرعت تند و ورودی DI 5 را برای سرعت کم (پیادهروی) و در آخر، ورودی DI 6 را برای سرعت متوسط (بازرسی) استفاده کنید.
منوی 2M گروه 3: کنترل ترمز مکانیکی و DC
از پارامترهای گروه 2.3G برای کنترل ترمز مکانیکی روی موتور آسانسور استفاده میشود. همچنین پارامترهایی برای کنترل ترمز DC که از طریق تزریق جریان DC در سیمپیچ موتور صورت میگیرد، وجود دارد. مهمترین پارامترها در این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.3.1.4 | 0.01 sec | تاخیر در باز شدن ترمز مکانیکی در استارت |
P2.3.1.5 | 0.01 Hz | فرکانس خروجی در زمان بسته شدن ترمز مکانیکی |
P2.3.1.6 | 0.5 sec | تاخیر زمانی در بسته شدن ترمز مکانیکی در توقف |
P2.3.1.7 | 2 Hz | حداکثر فرکانسی که در آن، ترمز مجاز است بسته بماند |
P2.3.1.9 | جریان نامی موتور | مقدار جریان تزریقی برای ترمز DC |
P2.3.1.10 | 0.5 sec | مدت زمان تزریق جریان DC در استارت |
P2.3.1.11 | 1 sec | مدت زمان تزریق DC در توقف |
P2.3.1.12 | 0.5 | فرکانس شروع تزریق DC در زمان توقف |
P2.3.1.1 | In * 0.2 | مقدار جریان موتور در زمان باز شدن ترمز مکانیکی |
منوی 2M گروه 4: روش ایستادن موتور درایو Vacon NXS
یکی از پارامترهای مهم در این گروه 2.4.2P است که روش ایستادن موتور را نشان میدهد.
- اگر این پارامتر بر روی صفر تنظیم شود، در زمان ایستادن، و به محض برداشته شدن فرمان حرکت از روی درایو، ولتاژ و جریان از روی سیمپیچ موتور برداشته میشود تا موتور بر اثر اینرسی بار و به تدریج بایستد. این روش برای بارهای فن (Fan) مناسب است.
- اگر این پارامتر را بر روی 1 تنظیم کنید، ایستادن موتور بر اساس Ramp خواهد بود و به محض قطع شدن فرمان حرکت از ورودی درایو، ولتاژ و فرکانس موتور بر اساس منحنی Deceleration که تعریف شده است، کاهش خواهد یافت و سرعت موتور صفر خواهد شد. این روش برای بسیاری از بارها، مثل پمپها و نوار نقاله و … مناسب است.
- اگر پارامتر 2 = 2.4.2P تنظیم شود، ایستادن بر اساس یک فرکانس خاص، صورت میگیرد. مقدار فرکانس مورد نظر را نیز در فرکانس 2.4.3P وارد کنید که حدوداً 1 Hz در نظر گرفته میشود.
برای آسانسور و بالابر و جرثقیل و امثال آنها، روش Ramp (P2.4.2=1) توصیه میگردد. الکترومارکت همواره تاکید بر رعایت پروتکلهای ایمنی و تنظیمات صحیح درایو برای جلوگیری از حوادث دارد.
منوی 2M گروه 5: مد کنترلی موتور و الگوی F/V
در این گروه از پارامترها، مد کنترلی موتور و الگوی F/V را مشخص میکنیم. پارامترهای این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.5.1 | 1 | روش کنترلی موتور = کنترل سرعت |
P2.5.2 | 1 | جبران منحنی f/v = جبران اتوماتیک |
P2.5.3 | 3 = Linear with Optim | شکل منحنی v/f |
P2.5.4 | 50 Hz | فرکانس حداکثر منحنی v/f |
P2.5.5 | 100% | حداکثر ولتاژ در فرکانس ماکزیمم |
P2.5.6 | 5 Hz | فرکانس نقطه میانی منحنی f/v |
P2.5.7 | 10% | ولتاژ در نقطه میانی منحنی f/v |
P2.5.8 | 5% | ولتاژ خروجی در فرکانس صفر |
P2.5.9 | 10 KHz (بستگی به درایو دارد) | فرکانس کریر |
P2.5.10 | 1 | کنترل کننده اضافه ولتاژ |
P2.5.11 | 1 | کنترل کننده کمبود ولتاژ |
پارامترهای 2.5.3P و 2.5.9P جزء پارامترهای مهم این گروه هستند. پارامتر 2.5.3P شکل منحنی F/V را مشخص میکند:
- برای بارهای با گشتاور ثابت مثل جرثقیل و بالابر، باید منحنی f/V را خطی انتخاب کرد. اگر 0 = 2.2.3P یا 3 = 2.5.3P انتخاب شود، منحنی f/V خطی خواهد بود.
- برای بارهای فن و پمپ، منحنی ولتاژ و فرکانس، U شکل است و مقدار 1 = 2.5.3P تنظیم میشود.
منوی 2M گروه 6: تنظیم ورودیها (Input Signals)
پارامترهای گروه مربوط به تنظیم ترمینالهای ورودی است.
- پارامتر 2.6.1P اگر بر روی صفر تنظیم شود، ترمینال ورودی DI 1 به عنوان ورودی راستگرد (بالا) و ترمینال ورودی DI 2 به عنوان ورودی فرمان چپگرد (پایین) خواهد بود.
- ورودیهای DI 4, DI 5, DI 6 نیز به ترتیب به عنوان ورودیهای انتخاب سرعت Speed Selection 1, Speed Selection 2, و Speed Selection 3 تعریف شدهاند.
- ورودی DI 3 را نیز به عنوان ورودی Run در نظر میگیریم.
باید 2.6.7.3P = 0.1 و 2.6.7.4P = A3 قرار داده شود.
جدول زیر، مهمترین پارامترهای این گروه را نشان میدهد:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.6.1 | 0 | تنظیم پایههای DI 1 = راستگرد، DI 2 = چپگرد |
P2.6.7.3 | 0.1 | تعریف ورودی به عنوان Enable Run |
P2.6.7.4 | A3 | ورودی تعریف DI 3 = Run Enable |
P2.6.7.10 | A4 | Speed Selection 1 = DI 4 |
P2.6.7.11 | A5 | Speed Selection 2 = DI 5 |
P2.6.7.12 | A6 | Speed Selection 3 = DI 6 |
در حالتی که binary=2.2.2P است:
DI 6 | DI 5 | DI 4 | speed priority |
0 | 0 | 0 | 0 Low |
0 | 0 | 1 | 1 m/s |
0 | 1 | 0 | 0.1 m/s |
1 | 0 | 0 | 0.25 m/s high |
ورودی DI 4 را برای سرعت تند و ورودی DI 5 را برای سرعت کم (پیادهروی) و در آخر، ورودی DI 6 را برای سرعت متوسط (بازرسی) استفاده کنید.
منوی 2M گروه 7: تنظیم خروجیها (Output Signals)
از تنظیمات موجود در گروه هفت از منوی 2 برای تنظیم خروجیها استفاده میشود.
- پارامترهای 2.7.1P تا 2.7.5P مربوط به خروجیهای آنالوگ است.
- از پارامترهای 2.7.6P تا 2.7.18P برای تنظیم خروجیهای دیجیتال استفاده کنید.
مهمترین پارامترها در این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.7.6 | 1 = Ready | خروجی ترانزیستوری DO1 = 1 |
P2.7.9 | 2 = RO 1 Run | خروجی رلهای 1 – Run |
P2.7.12 | 19 = RO 2 Brake | خروجی رلهای 2 – Brake |
خروجی ترانزیستوری 1 به عنوان خروجی READY تعریف شده است. خروجی رلهای 1 به عنوان Run و خروجی رلهای 2 برای کنترل ترمز مکانیکی روی موتور آسانسور، تعریف میشود.
منوی 2M گروه 8: پارامترهای حفاظتی (Protection Parameters)
پارامترهایی که به منظور حفاظت درایو در برابر اضافه بار، اضافه ولتاژ، قطع فاز و غیره تعریف میشوند، در گروه 8 قرار گرفتهاند.
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.8.1.3 | 0 | عملکرد درایو در برابر خطاهای خارجی |
P2.8.2.1 | 1 | عملکرد درایو در قطع فاز ورودی |
P2.8.2.2 | 2 | کاهش ولتاژ |
P2.8.2.3 | 2 | عملکرد در برابر قطع فاز خروجی |
P2.8.2.4 | 2 | خطای ارت فالت |
P2.8.2.5 | 0 | خطای شبکه |
P2.8.3.1 | 2 | خطای اضافه بار |
P2.8.3.4 | 1 minute | مدت زمان مجاز برای اضافه بار |
P2.8.3.3 | 150% | مقدار اضافه بار در فرکانس صفر |
هر کدام از پارامترهای جدول بالا که بر روی صفر تنظیم شده است به معنی غیرفعال بودن آن است. تنظیم کردن هر کدام از پارامترها با عدد 1 به معنی این است که درایو هشدار خواهد داد ولی خطا (fault) نمیدهد و درایو به کار خود ادامه میدهد. پارامترهایی که با عدد 2 مقداردهی شدهاند، در برابر وقوع خطا، درایو خطا میدهد و بر اساس پارامتر 2.4.2P سریعاً توقف خواهد کرد.
منوی 2M گروه 9: ریاستارت اتوماتیک (Automatic Restart)
پارامترهای گروه 9 برای ریست کردن درایو به طور اتوماتیک بعد از وقوع خطا تنظیم میشوند.
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
P2.9.2 | 3 sec | مدت زمان بین خطا و ریاستارت اتوماتیک |
P2.9.4 | 1 | تعداد خطای Under Voltage که ریاستارت اتوماتیک میشود |
P2.9.5 | 1 | تعداد خطای Over Voltage که ریاستارت اتوماتیک میشود |
P2.9.6 | 0 | تعداد خطای اضافه جریان که ریاستارت اتوماتیک میشود |
P2.9.7 | 1 | تعداد خطای ورودیهای درایو که ریاستارت اتوماتیک میشود |
در جدول بالا، به طور مثال، اگر خطای اضافه ولتاژ رخ دهد و درایو اعلام خطای Over Voltage کند، به طور اتوماتیک، بعد از 3 ثانیه، ریست میشود. تعداد ریاستارت اتوماتیک میتواند حداکثر تا 10 بار باشد، ولی اگر مشکل درایو جدی باشد، تعداد زیاد ریستهای متوالی میتواند به درایو آسیب برساند.
پارامترهای سیستمی 6M: تنظیمات کلی درایو توشیبا Vacon NXS
تنظیمات سیستم درایو و پارامترهایی که وظیفه انتقال پارامترها و بازگرداندن پارامترها به تنظیمات کارخانه و … را بر عهده دارند، در منوی 6 قرار داده شده است. همچنین برخی از سختافزارها مثل فن درایو را هم میتوان در این بخش کنترل نمود.
مهمترین پارامتر در منوی 6M پارامتر 6.3.1S است. اگر این پارامتر را بر روی Load Factory Defaults قرار دهید، تمامی پارامترهای درایو، به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت. همچنین پارامتر 6.2S که نوع application را مشخص میکند و نوع کاربرد درایو، تنظیم میشود.
مهمترین پارامترها در این منو، شامل جدول زیر میباشد:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح پارامتر |
6.2S | Lift Application | نوع کاربرد درایو |
6.3.1S | Load Factory Defaults | بازگشت به تنظیمات کارخانه |
6.7.1P | Connected | مقاومت ترمز داخلی |
P6.7.2 | Temperature | روش به کار افتادن فن خنک کننده درایو (بر اساس دما) |
خرید و پشتیبانی درایو Vacon NXS از الکترومارکت
الکترومارکت به عنوان یک مرجع معتبر در زمینه تجهیزات اتوماسیون صنعتی، درایو توشیبا Vacon NXS را با ضمانت اصالت کالا و بهترین قیمت به مشتریان خود عرضه میکند. تیم متخصص ما آماده است تا با ارائه مشاورههای فنی رایگان، شما را در انتخاب درایو مناسب بر اساس نیازهای خاص پروژهتان یاری کند.
با خرید از الکترومارکت، از کیفیت، پشتیبانی و خدمات پس از فروش مطمئن بهرهمند شوید. همین امروز از طریق وبسایت electromarket.ir با محصولات ما آشنا شوید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره تخصصی، با کارشناسان ما در تماس باشید.
اگر در هر مرحلهای از نصب یا برنامهریزی نیاز به کمک داشتید، تیم متخصص الکترومارکت آماده ارائه خدمات و پشتیبانی فنی به شماست. همچنین برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه اتوماسیون صنعتی و اینورترها، به بخش وبلاگ الکترومارکت سر بزنید.