آموزشی

راهنمای کامل پارامتردهی درایو Yaskawa A1000L: بهینه‌سازی عملکرد موتور

ارائه شده توسط الکترومارکت

راهنمای کامل پارامتردهی درایو Yaskawa A1000L: بهینه‌سازی عملکرد موتور

 

این راهنمای جامع به شما کمک می‌کند تا با اصول پارامتردهی درایو Yaskawa A1000L آشنا شوید و از حداکثر پتانسیل این دستگاه در کاربردهای صنعتی خود بهره‌مند گردید. درایو Yaskawa A1000L، محصول شرکت معتبر یاسکاوا، یک اینورتر پیشرفته و کارآمد است که عمدتاً برای استفاده در سیستم‌های آسانسوری طراحی شده است. این درایو قابلیت همکاری با موتورهای آسنکرون و سنکرون را، هم به صورت حلقه باز (بدون انکودر) و هم حلقه بسته (با انکودر)، دارا می‌باشد.

در این مقاله از وبلاگ الکترومارکت، سعی بر آن است که به صورت مختصر و سریع، نحوه به‌کارگیری درایو Yaskawa A1000L را در یک تابلوی آسانسور ساده توضیح دهیم. با این حال، به دوستانی که قصد پارامتردهی به این درایو برای پروژه‌های تجاری و صنعتی را دارند، قویاً توصیه می‌شود که برای درک کامل و دقیق تمامی قابلیت‌ها، به منوال کامل درایو Yaskawa A1000L مراجعه کرده و تنها به این دستورالعمل اکتفا نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع درایوهای صنعتی و نحوه انتخاب آن‌ها، می‌توانید به بخش‌های دیگر وبلاگ الکترومارکت مراجعه کنید.


 

مقدمه

 

درایو A1000L ساخت شرکت یاسکاوا (Yaskawa) و به منظور استفاده در آسانسورها طراحی شده است. قابلیت کار با موتورهای آسنکرون و موتورهای سنکرون را به صورت حلقه باز (بدون انکودر) و حلقه بسته (به همراه انکودر) دارا می‌باشد.

در این جزوه، سعی ما بر این است که به صورت مختصر، سریع، به‌کارگیری درایو Yaskawa A1000L را در یک تابلوی آسانسور ساده، توضیح دهیم. قویاً توصیه می‌شود دوستانی که سعی در پارامتردهی به این درایو برای پروژه‌های تجاری و صنعتی را دارند، منوال کامل درایو را مطالعه کرده و به این دستورالعمل، بسنده نکنند.


 

سخت افزار

 

درایو Yaskawa A1000L دارای مجموعه‌ای از ترمینال‌های ورودی و خروجی و پورت‌های ارتباطی است که به آن امکان کنترل دقیق موتور و تعامل با سیستم‌های جانبی را می‌دهد.

ترمینال‌های ورودی دیجیتال: از ترمینال‌های ورودی 1S تا 8S به منظور فرمان دادن به درایو استفاده می‌شود. این ورودی‌ها معمولاً برای عملکردهایی مانند شروع، توقف، تغییر جهت، و انتخاب سرعت‌های مختلف موتور به‌کار می‌روند. برای مثال، ورودی 1S می‌تواند برای فرمان راستگرد و 2S برای فرمان چپگرد تنظیم شود، که در آسانسورها به ترتیب به معنای حرکت به سمت بالا (Up) و پایین (Down) است.

نکات مهم در سیم‌بندی ورودی‌های دیجیتال (Sink/Source): طریقه‌ی اتصال ترمینال‌های SN، SC و SP در دو حالت Sink و Source برای منبع تغذیه داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد.

  • حالت Sink: اگر بخواهید از منبع تغذیه 24 ولتی داخلی درایو و در حالت Sink استفاده کنید، ترمینال‌های SC و SP را به یکدیگر متصل کنید و از ترمینال SN به عنوان پایه‌ی مشترک برای تمامی ورودی‌های 1S تا 8S بهره بگیرید. در این حالت، سیگنال‌های ورودی با اتصال به ترمینال مشترک، فعال می‌شوند.

  • حالت Source: در این حالت، سیگنال‌های ورودی با تأمین ولتاژ از منبع خارجی یا داخلی درایو به ترمینال‌های ورودی، فعال می‌شوند. انتخاب بین حالت Sink و Source بستگی به نوع سیستم کنترلی شما و تجهیزات جانبی دارد.

ترمینال‌های ایمنی: ترمینال‌های 1H، 2H و HC برای جدا کردن خروجی درایو از بار یا موتور به منظور ایمنی به‌کار می‌رود. این ترمینال‌ها معمولاً به سیستم‌های ایمنی مانند کنتاکتورهای خروجی متصل می‌شوند تا در صورت بروز خطا یا نیاز به توقف اضطراری، ارتباط بین درایو و موتور قطع گردد و از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری شود. این اتصالات نیز بسته به حالت Sink یا Source و نوع منبع تغذیه (داخلی یا خارجی) متفاوت خواهند بود.

خروجی‌های درایو (رله‌ای و ترانزیستوری): خروجی‌های کنترلی درایو Yaskawa A1000L در دو نوع رله‌ای و ترانزیستوری در دسترس می‌باشد. این درایو شامل 4 خروجی رله‌ای و 2 خروجی ترانزیستوری است که بر روی برد کنترلی آن قرار دارند.

  • رله MA-MB-MC: این رله در زمان بروز فالت (خطا) فعال می‌گردد و معمولاً برای اعلام وضعیت خطا به سیستم کنترلی بالاتر یا فعال کردن آلارم‌ها استفاده می‌شود.

  • رله 2M1-M: برای فرمان دادن به ترمز مکانیکی روی موتور بالابر به‌کار می‌رود. این رله مسئول باز کردن ترمز موتور قبل از شروع حرکت و بستن آن پس از توقف کامل است.

  • رله 4M3-M: اگر خروجی درایو را از طریق کنتاکتور به موتور بالابر متصل نموده‌اید، این رله برای فرمان دادن به کنتاکتور استفاده می‌شود. این کنتاکتور ارتباط الکتریکی بین درایو و موتور را برقرار یا قطع می‌کند و نقش مهمی در ایمنی و عملکرد سیستم دارد.

  • رله 6M5-M: این رله در حالت پیش‌فرض برای نشان دادن آماده بودن درایو می‌باشد و می‌تواند وضعیت “آماده به کار” درایو را به سایر تجهیزات سیستم اطلاع دهد. شایان ذکر است که تمامی رله‌های خروجی را می‌توانید به دلخواه و از طریق پارامترهای مربوطه برنامه‌ریزی کنید تا وظایف متفاوتی را بر عهده بگیرند.

ورودی و خروجی‌های آنالوگ:

  • ترمینال ورودی 1A ورودی آنالوگ 1 و ترمینال ورودی 2A نیز ورودی آنالوگ 2 است. در بسیاری از کاربردهای کنترلی درایو، می‌توان از ورودی‌های 1A و 2A برای تعیین سرعت موتور استفاده نمود. این ورودی‌ها معمولاً سیگنال‌های ولتاژ یا جریان آنالوگ را از سنسورها یا کنترل‌کننده‌های خارجی دریافت می‌کنند.

  • این درایو دارای دو خروجی آنالوگ است که به طور پیش‌فرض، یکی از آن‌ها فرکانس خروجی و دیگری جریان خروجی درایو را نشان می‌دهد. خروجی FM خروجی آنالوگ 1 و خروجی AM، خروجی آنالوگ 2 است. ترمینال AC نیز ترمینال مشترک برای FM و AM می‌باشد. این خروجی‌ها می‌توانند برای مانیتورینگ پارامترهای عملیاتی درایو توسط سیستم‌های خارجی استفاده شوند.

ترمینال‌های ترمز: ترمینال‌های 1B و 2B برای اتصال مقاومت ترمز می‌باشد. در مواقعی که موتور و بار متصل به موتور، باعث می‌شود موتور به حالت ژنراتوری برود و به جای مصرف کردن انرژی، تولید انرژی بکند (مانند هنگام کاهش سرعت یا پایین آمدن آسانسور)، از مقاومت ترمز به منظور هدر دادن توان مازاد استفاده می‌شود. این مقاومت‌ها انرژی اضافی را به گرما تبدیل کرده و از افزایش ولتاژ باس DC در درایو جلوگیری می‌کنند.

ترمینال‌های لینک DC: ترمینال‌های +1 و +2 در حالت معمولی توسط یک شینه فلزی به یکدیگر متصل شده‌اند، اما برای کاهش دادن نویز ولتاژ ورودی درایو می‌توان یک راکتور DC را بین این دو ترمینال وصل نمود. این راکتورها به بهبود کیفیت توان ورودی درایو و کاهش تأثیر نویزهای الکتریکی کمک می‌کنند.

اسلات‌های توسعه: بر روی برد کنترل درایو Yaskawa A1000L، 3 اسلات آزاد به نام‌های A5-CN، B5-CN و C5-CN وجود دارد که کارت‌های توسعه‌ای مربوط به درایو، به آن‌ها متصل می‌گردد. به طور مثال، کارت انکودر در اسلات C5-CN نصب می‌گردد. این اسلات‌ها امکان افزودن قابلیت‌های بیشتر مانند پشتیبانی از انواع مختلف انکودرها یا پروتکل‌های ارتباطی را فراهم می‌کنند.

پورت‌های ارتباطی (RS485): از ترمینال‌های +R و -R و +S و -S برای اتصال درایو Yaskawa A1000L به شبکه‌های مبتنی بر RS485 استفاده می‌شود. این امکان ارتباط درایو با سیستم‌های کنترلی مرکزی (مانند PLC یا HMI) را فراهم می‌آورد.


 

چگونگی پارامتردهی به درایو

 

برای پارامتردهی به درایو Yaskawa A1000L دو روش اصلی وجود دارد که انعطاف‌پذیری لازم را برای کاربران فراهم می‌کند:

1. استفاده از نرم‌افزار Drive Wizard: این نرم‌افزار یک ابزار قدرتمند و کاربرپسند است که امکان تنظیم و مشاهده تمامی پارامترهای درایو را از طریق یک کامپیوتر فراهم می‌کند. برای اتصال کامپیوتر به درایو، به یک کابل USB تیپ B نیاز دارید. نرم‌افزار Drive Wizard قابلیت‌هایی مانند پشتیبان‌گیری از پارامترها، مقایسه تنظیمات، و عیب‌یابی پیشرفته را ارائه می‌دهد که فرآیند پارامتردهی را بسیار ساده‌تر و دقیق‌تر می‌کند. الکترومارکت می‌تواند در تأمین این نرم‌افزار و ارائه راهنمایی‌های لازم به شما کمک کند.

2. استفاده از پنل Digital Operator (کی‌پد) درایو: روش دیگر برای تغییر پارامترهای درایو Yaskawa A1000L، استفاده از پنل موجود بر روی درایو است. این پنل که با نام Digital Operator شناخته می‌شود، در دو مدل LED و LCD موجود می‌باشد. پنل LCD اطلاعات بیشتری را به صورت متنی نمایش می‌دهد، در حالی که پنل LED عمدتاً اعداد و کدهای پارامتر را نشان می‌دهد.

نحوه کار با پنل Digital Operator:

  • ورود به منوها: از دکمه‌های جهت بالا و جهت پایین بر روی این پنل می‌توانید استفاده کنید تا وارد منوهای اصلی شوید. چندین منوی اصلی وجود دارد از جمله PAR (Parameter) برای تنظیم پارامترها، Mon (Monitor) برای مشاهده وضعیت، ATUN (Autotuning) برای انجام تنظیمات خودکار موتور، Verify (بررسی) برای بازبینی پارامترها و STUP (Setup) برای تنظیمات اولیه. هر کدام از این منوها برای هدف خاصی طراحی شده‌اند و قابل انتخاب هستند.

  • تغییر پارامترها: به طور مثال، زمانی که بخواهید مقدار یک پارامتر را تغییر دهید، وارد منوی PAR شده و کلید Enter را فشار دهید. اولین پارامتر یعنی 1.00A ظاهر می‌گردد که توسط کلیدهای جهت بالا و پایین و حرکت به راست می‌توانید پارامتر مورد نظر را انتخاب نمایید.

  • ذخیره تغییرات: برای تغییر یک پارامتر، باید کلید Enter را فشار دهید، مقدار جدید را وارد کنید و پس از تغییر هر پارامتر، به منظور ذخیره شدن (Save) آن، دوباره کلید Enter را فشرده شود. این مرحله برای اطمینان از اعمال شدن تغییرات بسیار مهم است.

  • خروج از منوها: از کلید ESC نیز می‌توانید برای خارج شدن از منوها و بازگشت به صفحه قبلی استفاده کنید.


 

معرفی گروه پارامتر

 

جدول زیر، گروه‌های پارامتر و دسته‌بندی پارامتر را نشان می‌دهد که با درک آن‌ها، فرآیند پارامتردهی درایو Yaskawa A1000L برای شما آسان‌تر خواهد شد. این گروه‌بندی به شما کمک می‌کند تا پارامترهای مرتبط را به سرعت پیدا کرده و تنظیمات لازم را اعمال کنید.

گروه پارامتر

توضیح گروه پارامتر

1A

تنظیمات اولیه و اساسی درایو شامل انتخاب زبان، سطح دسترسی و حالت کنترل

A2

پارامترهای کاربر (User Parameters) برای تنظیمات سفارشی کاربر

1B

پارامترهای انتخاب حالت کارکرد درایو و عملکردهای خاص مانند جبران فلوی مغناطیسی و Dwell

2B

جبران فلوی مغناطیسی

6B

Dwell برای Hold کردن سرعت خاص

7B

کنترل Droop – زمانی که دو موتور، یک بار را حرکت می‌دهند.

8B

ذخیره انرژی

1C

تنظیمات شتاب مثبت و شتاب منفی سرعت (رمپ‌های شتاب/کاهش سرعت)

C2

تنظیمات Jerk (نرخ تغییر شتاب)

3C

جبران لغزش موتور

4C

جبران گشتاور

5C

تنظیمات حلقه کنترل سرعت

6C

فرکانس Carrier (فرکانس سوئیچینگ PWM درایو)

1D

سرعت‌های مبنا و تنظیمات مربوط به سرعت‌های پیش‌فرض

D6

Field Forcing (کنترل میدان)

4B

تایمرهای تأخیر برای عملکردهای مختلف

E1

الگوی تعریف V/f (رابطه ولتاژ به فرکانس)

2E

پارامترهای موتور شامل مشخصات نامی موتور (توان، جریان، ولتاژ و…)

5E

تنظیمات مختص موتور سنکرون

1F

تنظیمات انکودر در صورت استفاده از حالت حلقه بسته

3F

تنظیمات کارت ورودی دیجیتال

4F

تنظیمات کارت خروجی آنالوگ

5F

تنظیمات کارت خروجی دیجیتال

6F

تنظیمات کارت ارتباطی برای پروتکل‌های مختلف

1H

تنظیم ورودی‌های دیجیتال (تعریف عملکرد ترمینال‌های ورودی)

2H

تنظیم خروجی‌های دیجیتال (تعریف عملکرد رله‌ها و خروجی‌های ترانزیستوری)

3H

تنظیم ورودی‌های آنالوگ

4H

تنظیم خروجی‌های آنالوگ

H5

تنظیمات Modbus برای ارتباطات سریال

1L

تنظیمات حفاظتی موتور (مانند اضافه‌بار)

2L

تشخیص کاهش ولتاژ

3L

جلوگیری از قفل شدن شفت

4L

تشخیص سرعت

5L

ریست کردن اتوماتیک فالت‌ها (خطاها)

6L

تشخیص گشتاور

7L

محدود کردن گشتاور

8L

تنظیمات حفاظت درایو (مانند خطای قطع فاز)

2n

تشخیص سرعت فیدبک

5n

جبران اینرسی

8n

تیون کردن موتور سنکرون

9n

تنظیم تشخیص جریان

1O

انتخاب نمایش پارامترها بر روی صفحه نمایش درایو

2O

حالت و عملکرد کی‌پد (پنل Digital Operator)

3O

انتقال داده‌های درایو

6n

تیون موتور در حال کار

4O

تنظیمات نمایش وضعیت درایو

1S

تنظیمات ترمز (شامل ترمز DC تزریقی)

2S

جبران لغزش آسانسور

3S

بهینه کردن استارت و استپ

4S

عملکرد درایو آسانسور در قطع برق

5S

عملکرد طبقه کوتاه (Short Floor)

6S

آشکارسازی خطا

1T

اتوتیون موتور آسنکرون (محاسبه خودکار پارامترهای موتور)

2T

اتوتیون موتور سنکرون

1U

نشان دادن وضعیت درایو (مانیتورینگ پارامترهای عملیاتی)

2U

وضعیت فالت‌ها

3U

تاریخچه فالت‌ها (ثبت خطاهای گذشته)

4U

نشان دادن وضعیت نگهداری درایو

6U

نشان دادن وضعیت کنترلی

در بخش‌های بعدی، به توضیح چندین پارامتر مهم در بین همه پارامترهای درایو Yaskawa A1000L برای کنترل یک موتور القایی در حالت حلقه باز می‌پردازیم. این پارامترها اساسی‌ترین تنظیمات برای راه‌اندازی و عملکرد صحیح درایو در کاربردهای رایج هستند.


 

تنظیمات گروه 1A

 

پارامتر

مقدار پیش‌فرض/توضیحات

1-00A

انتخاب زبان: معمولاً مقدار 0 برای زبان انگلیسی تنظیم می‌شود. این پارامتر تعیین می‌کند که متون نمایش داده شده روی پنل درایو به چه زبانی باشند.

1-01A

تعیین سطح دسترسی به پارامترها: مقدار 2 (Advanced) دسترسی کامل به تمامی پارامترها را فراهم می‌کند. سطوح دسترسی دیگر ممکن است برخی پارامترها را مخفی کنند تا از تغییرات ناخواسته جلوگیری شود.

1-02A

حالت کنترل: مقدار 2 برای حالت Open Loop Vector Control (کنترل برداری حلقه باز) است. این حالت کنترل، عملکرد بهینه‌ای را بدون نیاز به فیدبک انکودر فراهم می‌کند و برای بسیاری از کاربردهای آسانسور مناسب است.

1-03A

بازگشت به تنظیمات کارخانه: وارد کردن مقدار 2220 و فشردن کلید Enter، تمامی پارامترهای درایو را به مقادیر پیش‌فرض کارخانه بازمی‌گرداند. این عملیات معمولاً زمانی انجام می‌شود که تنظیمات درایو به هم ریخته باشد یا بخواهید از ابتدا پارامتردهی را شروع کنید. توصیه می‌شود قبل از انجام این کار، حتماً از تنظیمات فعلی درایو خود پشتیبان تهیه کنید. پس از انجام این عملیات، مقدار پارامتر 1-03A به طور خودکار به صفر بازخواهد گشت.


 

چند تنظیم اولیه و مهم

 

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-01b

انتخاب مرجع سرعت: اگر مقدار این متغیر صفر باشد، درایو به منظور انتخاب سرعت، از مقادیر ذخیره شده در حافظه داخلی (که در گروه پارامترهای 1d ذخیره می‌شود) استفاده می‌کند. این حالت برای کاربردهایی که سرعت‌ها از پیش تعیین شده‌اند مناسب است. اگر مقدار متغیر 1-01b را مساوی 1 قرار دهید، سرعت بر اساس ورودی‌های آنالوگ درایو (مثلاً از پتانسیومتر یا سنسور) تنظیم می‌گردد که انعطاف‌پذیری بیشتری در کنترل سرعت فراهم می‌کند.

1-02b

فرمان‌های Up و Down از کجا صادر می‌شود: درایو Yaskawa A1000L دارای دو ورودی دیجیتال 1S برای فرمان راستگرد (در آسانسور، حرکت به سمت بالا یا Up) و 2S برای فرمان چپگرد (در آسانسور، حرکت به سمت پایین یا Down) است. اگر متغیر 1-02b را بر روی صفر قرار دهید، درایو برای تعیین جهت حرکت، از بیت‌های داخل حافظه و مقادیری که از طریق ارتباطات سریال مشخص شود استفاده می‌کند. به طور پیش‌فرض، 1-02b بر روی 1 تنظیم می‌شود و ورودی 1S را برای راستگرد و 2S را برای چپگرد به‌کار خواهد گرفت. این تنظیمات اولیه برای راه‌اندازی سریع درایو در کاربردهای آسانسور حیاتی هستند.


 

متغیرهای گروه 1C

 

پارامتر

مقدار/توضیحات

C1-01

Acceleration Ramp1 (رمپ شتاب): این پارامتر مدت زمانی را نشان می‌دهد که درایو، سرعت موتور را از صفر به مقدار ماکزیمم خود می‌رساند. به طور مثال، اگر ورودی 3S بر روی درایو فعال گردد و مقدار پارامتر 1-19d بر روی 100% تنظیم شده باشد، در مدت زمانی که در پارامتر C1-01 تنظیم شده، سرعت از صفر به 100% خود می‌رسد. برای بالابرها و آسانسورها، مدت زمان C1-01 را حدود 3 ثانیه تنظیم می‌کنند تا حرکت نرم و بدون شوک باشد.

C1-02

Deceleration Ramp1 (رمپ کاهش سرعت): این پارامتر نیز مدت زمانی است که سرعت موتور از 100% خود به صفر درصد کاهش می‌یابد. این پارامتر حدوداً روی 3 ثانیه تنظیم می‌گردد تا توقف موتور نیز به آرامی و بدون لرزش صورت پذیرد. تنظیم صحیح این پارامترها به حفظ عمر موتور و سیستم مکانیکی کمک شایانی می‌کند.


 

پارامترهای گروه 2C

 

این گروه از پارامترها به تنظیمات شتاب‌گیری و کاهش سرعت در نقاط خاصی از منحنی حرکت می‌پردازند که برای عملکرد نرم و بهینه در آسانسورها بسیار مهم است. منحنی حرکت بالابر معمولاً شامل یک سرعت Fast (سریع) و یک سرعت Slow (آهسته) می‌باشد.

بالابر ابتدا از سرعت صفر شروع به حرکت می‌کند و به سرعت ماکزیمم یا Fast می‌رسد. زمانی که مدار کنترلی، دستور کاهش سرعت می‌دهد، سرعت از مقدار ماکزیمم خود به سرعت Slow می‌رسد و کمی با سرعت Slow ادامه خواهد داد و سپس با رسیدن به طبقه یا Level نهایی می‌ایستد. پارامترهای 2-01C، 2-02C، 2-03C، 2-04C و 2-05C مربوط به منحنی حرکت است و شتاب تغییر سرعت در گوشه‌های منحنی (نقاط شروع و پایان رمپ‌های سرعت) را نشان می‌دهد. این پارامترها به اصطلاح “Jerk” یا نرخ تغییر شتاب را کنترل می‌کنند که باعث می‌شود حرکت آسانسور برای سرنشینان راحت‌تر باشد و از لرزش‌های ناگهانی جلوگیری شود.

پارامتر

محدوده تنظیم/توضیحات

2-01C

تنظیمات رمپ شروع شتاب: معمولاً بین 1 تا 3 ثانیه تنظیم می‌گردد. این پارامتر نقطه شروع رمپ شتاب‌گیری را کنترل می‌کند.

2-02C

تنظیمات رمپ پایان شتاب: معمولاً بین 1 تا 2 ثانیه تنظیم می‌گردد. این پارامتر نقطه‌ای را کنترل می‌کند که موتور از شتاب‌گیری کامل خارج شده و به سرعت ثابت می‌رسد.

2-03C

تنظیمات رمپ شروع کاهش سرعت: معمولاً بین 0.3 تا 1 ثانیه تنظیم می‌گردد. این پارامتر نقطه شروع فرآیند کاهش سرعت را کنترل می‌کند.

2-04C

تنظیمات رمپ پایان کاهش سرعت: معمولاً بین 0.5 تا 1.5 ثانیه تنظیم می‌گردد. این پارامتر نقطه‌ای را کنترل می‌کند که موتور به سرعت آهسته رسیده و آماده توقف می‌شود.

2-05C

تنظیمات رمپ توقف نهایی: معمولاً بین 1 تا 2 ثانیه تنظیم می‌گردد. این پارامتر شتاب نهایی را قبل از توقف کامل موتور کنترل می‌کند.


 

پارامترهای گروه 1D

 

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-18d

انتخاب منبع سرعت: این پارامتر تعیین می‌کند که درایو برای تعیین سرعت از کدام منبع استفاده کند. اگر 1-18d را بر روی صفر قرار دهید، درایو، از سرعت‌هایی که در پارامترهای 1-01d تا 1-08d تنظیم شده است، استفاده می‌کند. این پارامترها معمولاً برای سرعت‌های از پیش تعیین شده مانند سرعت‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌شوند. اما اگر 1-18d را بر روی 1 تنظیم کنید، می‌توانید مقادیر سرعت را از پارامترهای دیگر کنترل کنید که انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند.

1-19d

سرعت Fast: با تنظیم 1-18d بر روی 1، می‌توانید در این پارامتر مقدار سرعت Fast (سرعت حرکت سریع آسانسور) را تعیین کنید. معمولاً برای حداکثر سرعت موتور، این پارامتر را بر روی 100% تنظیم می‌کنند.

1-26d

سرعت Slow: با تنظیم 1-18d بر روی 1، می‌توانید در این پارامتر مقدار سرعت Slow (سرعت حرکت آهسته آسانسور برای رسیدن به طبقه) را تعیین کنید. معمولاً برای حرکت‌های دقیق و توقف نرم، این پارامتر را بر روی 10% تنظیم می‌کنند. زمانی که ورودی 3S بر روی درایو فعال گردد، درایو، سرعت Fast یا 100% را انتخاب می‌کند و زمانی که 3S قطع گردد و 6S فعال شود، درایو سرعت Slow یا 10% را انتخاب خواهد کرد. این دو سرعت برای جابجایی بین طبقات و توقف دقیق کابین حیاتی هستند.


 

پارامترهای گروه 1E

 

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-01E

ولتاژ ورودی: اگر ولتاژ ورودی سه فاز که به درایو داده می‌شود 400 ولت است، این پارامتر را روی 400 تنظیم کنید. این تنظیم برای تطبیق درایو با ولتاژ شبکه برق ضروری است.

1-04E

حداکثر فرکانس خروجی: این پارامتر حداکثر فرکانسی را که درایو می‌تواند به موتور اعمال کند، تعیین می‌کند. معمولاً برای موتورهای استاندارد 50 هرتز، این پارامتر بر روی 50 هرتز تنظیم می‌شود. تنظیم صحیح این پارامترها به عملکرد بهینه درایو و موتور کمک می‌کند.


 

پارامترهای گروه 2E

 

پارامترهای گروه 2E شامل مشخصات مهم موتور است که حتماً باید به درایو Yaskawa A1000L داده شود. این اطلاعات برای عملکرد صحیح الگوریتم‌های کنترلی درایو، به خصوص زمانی که پارامتر 1-02A بر روی حالت‌های 2 (Open Loop Vector Control)، 3 (Closed Loop Vector Control) یا 7 (Vector Control with PG feedback) تنظیم شده باشد، حیاتی هستند. این پارامترها به درایو امکان می‌دهند تا مدل دقیقی از موتور را بسازد و کنترل گشتاور و سرعت را به بهترین نحو انجام دهد.

پارامتر

مقدار/توضیحات

2-01E

جریان نامی موتور (آمپر): این مقدار را از پلاک موتور (Nameplate) وارد کنید.

2-02E

مقدار نامی لغزش موتور (Hz): لغزش (Slip) موتور در فرکانس نامی آن. این مقدار نیز معمولاً روی پلاک موتور یا در کاتالوگ آن موجود است.

2-03E

جریان بی‌باری موتور (آمپر): جریانی که موتور در حالت بدون بار و با ولتاژ و فرکانس نامی می‌کشد.

2-04E

تعداد قطب‌های موتور (عدد): تعداد قطب‌های موتور الکتریکی، که سرعت سنکرون موتور را تعیین می‌کند. این مقدار باید دقیقاً از پلاک موتور خوانده شود.

2-05E

اتوتیون مقاومت اهمی استاتور: این پارامتر به صورت خودکار توسط فرآیند اتوتیون درایو محاسبه می‌شود و نیازی به تنظیم دستی توسط کاربر نیست.

2-06E

اتوتیون درصد اندوکتانس نشتی موتور: این مقدار نیز توسط فرآیند اتوتیون محاسبه می‌گردد.

2-07E

اتوتیون ضریب اشباع آهن موتور: این پارامتر نیز به صورت خودکار توسط فرآیند اتوتیون درایو محاسبه می‌شود.

2-11E

توان نامی موتور (Kw): توان خروجی نامی موتور بر حسب کیلووات، که از پلاک موتور استخراج می‌شود.

پارامترهای 2-05E و 2-06E و 2-07E به طور اتوماتیک توسط درایو و در طی فرآیندی به نام اتوتیون محاسبه می‌گردد و نیازی به تغییر توسط کاربر ندارد. اتوتیون به درایو کمک می‌کند تا مشخصات الکتریکی موتور را دقیقاً شناسایی کرده و عملکرد کنترل خود را بهینه کند.


 

پارامترهای گروه 1H

 

این گروه از پارامترها برای تنظیم ورودی‌های دیجیتال درایو Yaskawa A1000L استفاده می‌شوند و به شما امکان می‌دهند تا عملکردهای مختلفی را به هر یک از ترمینال‌های ورودی اختصاص دهید.

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-03H

عملکرد ترمینال 3S: اگر این پارامتر روی عدد 50 تنظیم گردد، ترمینال 3S به عنوان ورودی برای فرمان سرعت Fast (سرعت سریع) شناخته خواهد شد. این ورودی معمولاً برای حرکت اصلی آسانسور یا بالابر استفاده می‌شود.

1-06H

عملکرد ترمینال 6S: اگر این پارامتر بر روی 53 تنظیم شود، ترمینال 6S برای حرکت دادن موتور با سرعت Slow (سرعت آهسته) به‌کار خواهد رفت. این سرعت برای توقف دقیق و نرم در طبقات مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورودی‌های 1S و 2S به طور پیش‌فرض به منظور فرمان حرکت راستگرد و چپگرد تعریف شده‌اند (در صورتی که پارامتر 1-02b=1 باشد). اما سایر ورودی‌های 3S تا 8S را می‌توانید در پارامترهای گروه 1H برنامه‌ریزی کنید و عملکردهای مختلفی مانند انتخاب سرعت‌های دیگر، فعال‌سازی ترمز اضطراری، یا ریست خطاها را به آن‌ها اختصاص دهید.


 

پارامترهای گروه 2H

 

پارامترهای گروه 2H برای تعریف عملکرد رله‌ها و خروجی‌های دیجیتال درایو Yaskawa A1000L استفاده می‌شوند. این تنظیمات برای کنترل تجهیزات خارجی مانند ترمزهای مکانیکی و کنتاکتورها حیاتی هستند، به خصوص در کاربردهای آسانسور.

پارامتر

مقدار/توضیحات

2-01H

عملکرد رله خروجی 1M2-M: در کاربردهای آسانسوری، بر روی موتور، از ترمزهای مکانیکی استفاده شده است. در حالت عادی، زمانی که بوبین ترمز، بدون برق است، فنرهای موجود در ترمز مکانیکی، مانع از حرکت موتور می‌گردد. زمانی که درایو، قصد فرمان دادن به موتور را دارد، ابتدا باید ترمز مکانیکی را باز کند و سپس موتور را به حرکت درآورد. باز کردن ترمز به طور پیش‌فرض توسط ترمینال‌های 1M2,M صورت می‌گیرد. با تنظیم مقدار پارامتر 2-01H روی 50، این رله برای کنترل ترمز مکانیکی موتور فعال می‌شود.

2-02H

عملکرد رله خروجی 4M3-M: معمولاً از یک کنتاکتور، بین ترمینال‌های خروجی درایو و ترمینال‌های موتور استفاده می‌شود. این کنتاکتور مسئول وصل و قطع ارتباط الکتریکی بین درایو و موتور است. قبل از اینکه درایو، شروع به اعمال ولتاژ و فرکانس به موتور کند، باید این کنتاکتور وصل گردد و زمانی که بالابر به انتهای مسیر رسید و نیاز بود که ارتباط موتور با درایو قطع گردد، این کنتاکتور باز می‌شود. با تنظیم پارامتر 2-02H مساوی 51، این رله برای کنترل کنتاکتور خروجی درایو فعال می‌شود و فرآیند اتصال و قطع موتور را مدیریت می‌کند.


 

گروه پارامترهای 1L

 

پارامترهای گروه 1L به منظور حفاظت از موتور در برابر شرایط غیرعادی و آسیب‌زا به کار می‌رود. این تنظیمات از مهم‌ترین بخش‌های پارامتردهی برای حفظ سلامت و طول عمر موتور هستند.

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-01L

حفاظت موتور در برابر اضافه‌بار: این پارامتر برای فعال‌سازی حفاظت حرارتی موتور در برابر جریان بیش از حد (اضافه‌بار) استفاده می‌شود. اگر مقدار این پارامتر برابر صفر باشد، هیچ حفاظتی برای اضافه‌بار نخواهیم داشت که توصیه نمی‌شود. اگر مقدار این پارامتر را بر روی 1 قرار دهیم، حفاظت اضافه‌بار برای موتورهای استاندارد، فعال خواهد شد. این حفاظت از آسیب دیدن سیم‌پیچ‌های موتور در اثر گرمای بیش از حد جلوگیری می‌کند.

1-02L

مدت زمان عملکرد اضافه‌بار (دقیقه): این پارامتر مدت زمانی را مشخص می‌کند که موتور می‌تواند جریان اضافه‌بار را قبل از اینکه درایو خطا (فالت) دهد و موتور را متوقف کند، تحمل کند. مقدار این پارامتر، بر حسب دقیقه است. حداقل زمان ممکن برای عملکرد اضافه‌بار، برابر 0.1 دقیقه که مساوی 6 ثانیه می‌شود، می‌باشد. تنظیم صحیح این زمان بستگی به مشخصات حرارتی موتور و نوع بار دارد.


 

گروه پارامتر 5L

 

پارامترهای گروه 5L مربوط به ریست کردن خطاهای (فالت‌های) درایو Yaskawa A1000L به طور اتوماتیک در زمان بروز خطا می‌باشد. این قابلیت می‌تواند در برخی کاربردها برای حفظ پیوستگی عملیات مفید باشد، اما باید با احتیاط تنظیم شود.

پارامتر

مقدار/توضیحات

5-01L

تعداد ریست شدن فالت: این پارامتر مشخص می‌کند که درایو، اجازه ریست کردن اتوماتیک چند خطا را دارد. بعضی از خطاها را می‌توان ریست نمود و مشکلی برای درایو به وجود نخواهد آمد، ولی تعداد ریست شدن اتوماتیک نباید زیاد باشد، زیرا ممکن است نشان‌دهنده یک مشکل اساسی در سیستم باشد که نیاز به بررسی دستی دارد. معمولاً در بالابرها، این پارامتر را بر روی 3 تنظیم می‌کنند تا در صورت خطاهای گذرا، سیستم بتواند به صورت خودکار ریکاوری کند.

5-02L

عملکرد رله خروجی فالت در زمان بروز فالت: این پارامتر تعیین می‌کند که آیا رله خروجی فالت (MA-MB-MC) در زمان ریست شدن اتوماتیک فالت فعال شود یا خیر. اگر مقدار این پارامتر را بر روی 1 تنظیم کنید، در زمان ریست شدن فالت، رله خروجی فالت، فعال خواهد شد و به سیستم کنترلی بالاتر اطلاع می‌دهد که یک خطا رخ داده و در حال ریست شدن است. اگر صفر باشد، فعال نخواهد شد.


 

گروه پارامتر 8L

 

پارامترهای گروه 8L نیز به منظور حفاظت از درایو Yaskawa A1000L و موتور در برابر شرایط غیرعادی مربوط به منبع تغذیه و خروجی درایو به کار می‌رود.

پارامتر

مقدار/توضیحات

8-05L

خطای قطع شدن فاز ورودی درایو: این پارامتر حفاظت در برابر قطع شدن یکی از فازهای ورودی درایو را فعال یا غیرفعال می‌کند. اگر مقدار این پارامتر را روی صفر قرار دهید و یکی از فازهای ورودی درایو قطع گردد، درایو، فالت نخواهد داد و به کار خود ادامه می‌دهد (که می‌تواند به درایو آسیب برساند). ولی اگر روی 1 تنظیم گردد، در صورت قطع شدن فاز ورودی، درایو فالت خواهد داد و متوقف می‌شود تا از آسیب دیدن تجهیزات جلوگیری کند.

8-07L

حفاظت موتور در برابر اضافه‌بار (قطع فاز خروجی): این پارامتر حفاظت در برابر قطع شدن یکی از فازهای خروجی درایو (که به موتور متصل است) را کنترل می‌کند. اگر یکی از فازهای خروجی درایو قطع گردد، در صورتی که مقدار پارامتر 8-07L را روی 1 تنظیم کنید، درایو فالت خواهد داد و موتور را متوقف می‌کند. این حفاظت از آسیب دیدن موتور به دلیل کارکرد با فازهای ناقص جلوگیری می‌کند.


 

گروه پارامترهای 1S

 

در کاربردهای بالابر، جرثقیل، آسانسور و امثال آن، علاوه بر ترمز مکانیکی که بر روی موتور قرار دارد، از ترمز با تزریق جریان DC نیز استفاده می‌شود. این روش ترمزگیری باعث می‌شود موتور به سرعت و نرمی متوقف شود. اگر به سیم پیچ استاتور یک موتور سه فاز، به جای ولتاژ AC، ولتاژ DC اعمال گردد، روتور قفل می‌گردد و تا زمانی که ولتاژ DC قطع نشود، موتور در همان حالت قفل شده باقی خواهد ماند.

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-02S

مقدار جریان DC تزریقی در لحظه استارت (%): این پارامتر میزان جریان DC تزریقی به موتور را در ابتدای حرکت موتور (برای رها کردن ترمز مکانیکی و جلوگیری از حرکت ناخواسته) تعیین می‌کند. مقدار این پارامتر را می‌توانید بین صفر تا 100% تنظیم کنید، اما مقدار 50% پیش‌فرض، معمولاً مقدار مناسبی است که تعادل خوبی بین قدرت ترمز و جلوگیری از حرارت زیاد فراهم می‌کند.

1-03S

مقدار جریان DC تزریقی در لحظه توقف (%): این پارامتر میزان جریان DC تزریقی به موتور را در لحظه توقف کامل موتور (برای نگه داشتن بار و کمک به ترمز مکانیکی) تعیین می‌کند. مقدار این پارامتر نیز مانند 1-02S می‌تواند بین صفر تا 100% تنظیم شود و مقدار 50% پیش‌فرض معمولاً مناسب است.

1-04S

مدت زمان تزریق جریان DC در زمان استارت (ثانیه): این پارامتر مدت زمانی را مشخص می‌کند که جریان DC در ابتدای حرکت به موتور تزریق می‌شود. مقدار این پارامتر را می‌توانید بین 0.1 ثانیه تا 1 ثانیه برحسب نوع کاربرد و نیاز به کنترل دقیق ترمز، تغییر دهید. البته تا 10 ثانیه نیز امکان افزایش وجود دارد، اما معمولاً برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد موتور، زمان‌های کوتاه‌تر ترجیح داده می‌شوند.

1-05S

مدت زمان تزریق جریان DC در زمان توقف (ثانیه): این پارامتر مدت زمانی را مشخص می‌کند که جریان DC در زمان توقف کامل موتور به آن تزریق می‌شود تا از حرکت ناخواسته جلوگیری شود. مقدار این پارامتر نیز مانند 1-04S بین 0.1 ثانیه تا 1 ثانیه قابل تنظیم است.


 

اتوتیون کردن موتور و درایو

 

در جاهایی که از درایوها در حالت Vector Control (کنترل برداری) استفاده می‌شود، درایو باید درک درستی از مشخصات الکتریکی موتور داشته باشد و مقاومت اهمی و اندوکتانس‌های موتور را در اختیار داشته باشد. این اطلاعات به درایو کمک می‌کند تا کنترل دقیق‌تری بر روی گشتاور و سرعت موتور اعمال کند. با استفاده از عملکرد اتوتیون (Autotuning)، درایو می‌تواند پارامترهای موتور را به صورت خودکار محاسبه کند. این فرآیند باعث بهینه‌سازی عملکرد درایو و موتور می‌شود. پارامترهای گروه 1T به منظور اتوتیون موتورهای القایی می‌باشد.

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-01T

انتخاب نوع اتوتیون شدن موتور: این پارامتر نوع فرآیند اتوتیون را مشخص می‌کند. اگر موتور، امکان حرکت آزادانه داشته باشد، می‌توانید مقدار 1-01T را بر روی صفر تنظیم نمود (Dynamic Autotuning). ولی در بسیاری از کاربردها از جمله بالابر و آسانسور، معمولاً موتور همواره درگیر است و امکان حرکت آزادانه ندارد (Static Autotuning). در این حالت، پارامتر 1-01T را می‌توانید بر روی مقادیر 1، 2 یا 4 تنظیم کنید. با انتخاب این مقادیر، شما به درایو اجازه می‌دهید که بدون حرکت دادن موتور، و با اعمال ولتاژ و فرکانس به سیم‌پیچ موتور در حالت ساکن، پارامترهای موتور را محاسبه کند.

1-02T

توان نامی موتور: این مقدار باید بر اساس پلاک مشخصات موتور وارد شود.

1-03T

ولتاژ نامی موتور: ولتاژ نامی موتور از پلاک مشخصات آن.

1-04T

جریان نامی موتور: جریان نامی موتور بر اساس پلاک.

1-05T

فرکانس نامی موتور: فرکانس نامی موتور (معمولاً 50 یا 60 هرتز).

1-06T

تعداد قطب‌های موتور: تعداد قطب‌های موتور از پلاک مشخصات آن.

1-07T

سرعت نامی موتور: سرعت نامی موتور بر حسب دور در دقیقه (RPM).

1-08T

تعداد پالس‌های انکودر: در صورت استفاده از انکودر، تعداد پالس‌هایی که انکودر در یک دور کامل تولید می‌کند.

1-09T

جریان بی‌باری موتور: جریانی که موتور در حالت بدون بار می‌کشد.

1-10T

لغزش نامی موتور (Hz): لغزش موتور در فرکانس نامی.

مراحل شروع اتوتیون:

  1. به منظور شروع اتوتیون، ابتدا ترمینال‌های Hc و 1H و 2H را به یکدیگر متصل کنید. این اتصال برای فعال‌سازی مدار ایمنی درایو ضروری است.

  2. کنتاکتور خروجی که بین درایو و موتور قرار دارد را به صورت دستی فشار دهید تا ارتباط بین موتور و درایو برقرار گردد. (این مرحله اطمینان می‌دهد که موتور به درایو متصل است و می‌تواند پارامترهای آن را تشخیص دهد).

  3. سپس پارامترهای مربوط به اتوتیون (از 1-02T تا 1-10T) را از روی پلاک موتور یا کاتالوگ آن، با دقت وارد درایو کنید. این اطلاعات شامل مشخصات الکتریکی و مکانیکی موتور است.

  4. وقتی پارامترهای بالا را وارد نمودید، اتوتیون آغاز می‌گردد. در طول این فرآیند، درایو جریان و ولتاژهای خاصی را به موتور اعمال می‌کند تا مقادیر لازم را محاسبه کند. در این زمان، کنتاکتور خروجی درایو را با دست فشار دهید و تا پایان اتوتیون، آن را در این حالت نگه دارید.

توالی اجرای اتوتیون (برای موتور درگیر):

  • ابتدا 1-01T را بر روی 1 قرار دهید و اتوتیون را اجرا کنید. این مرحله معمولاً برای اندازه‌گیری مقاومت استاتور است.

  • سپس مقدار 1-01T را بر روی 2 قرار دهید و دوباره اتوتیون کنید. این مرحله ممکن است برای اندازه‌گیری اندوکتانس‌های موتور باشد.

  • در انتها، مقدار 1-01T را بر روی 4 قرار دهید و مجدداً اتوتیون کنید. این مرحله به درایو کمک می‌کند تا سایر پارامترهای پیچیده‌تر موتور را شناسایی کند.

انجام این سه مرحله اتوتیون به درایو اجازه می‌دهد تا تمامی پارامترهای لازم موتور را با دقت بالا شناسایی کرده و عملکرد کنترل برداری را به بهترین شکل ممکن پیاده‌سازی کند، که نتیجه آن حرکتی نرم‌تر و دقیق‌تر برای آسانسور خواهد بود.


 

گروه پارامترهای 1U

 

گروه پارامترهای 1U به شما این امکان را می‌دهد که مقادیر لحظه‌ای جریان، ولتاژ، سرعت و توان درایو Yaskawa A1000L را مشاهده و نظارت کنید. این پارامترها برای عیب‌یابی و اطمینان از عملکرد صحیح سیستم بسیار مفید هستند، زیرا وضعیت فعلی درایو و موتور را به صورت بلادرنگ نمایش می‌دهند.

پارامتر

مقدار/توضیحات

1-01U

سرعت مرجع درایو: سرعتی که درایو سعی در دستیابی به آن دارد (سرعت فرمان داده شده). این مقدار به شما نشان می‌دهد که سیستم کنترلی درایو چه سرعتی را هدف قرار داده است.

1-02U

سرعت خروجی درایو: سرعت واقعی موتور که توسط درایو اندازه‌گیری می‌شود. مقایسه این پارامتر با سرعت مرجع می‌تواند نشان‌دهنده دقت کنترل سرعت باشد.

1-03U

جریان خروجی درایو: جریان لحظه‌ای که درایو به موتور اعمال می‌کند (بر حسب آمپر). نظارت بر این پارامتر برای تشخیص اضافه‌بار یا مشکلات مکانیکی موتور ضروری است.

1-04U

روش کنترلی: حالت کنونی کنترل درایو (مانند کنترل برداری حلقه باز یا حلقه بسته). این پارامتر تأیید می‌کند که درایو در حالت کنترل مورد نظر شما کار می‌کند.

1-05U

سرعت موتور: سرعت چرخش موتور بر حسب دور در دقیقه (RPM). این مقدار دقیقاً سرعت شفت موتور را نشان می‌دهد.

1-06U

مرجع ولتاژ خروجی: ولتاژی که درایو در حال حاضر به موتور اعمال می‌کند.

1-07U

ولتاژ باس DC: ولتاژ لینک DC داخلی درایو. این مقدار نشان‌دهنده ولتاژ میانی مدار اینورتر است و باید در محدوده مجاز باشد تا درایو به درستی کار کند.

1-08U

توان خروجی درایو: توان لحظه‌ای که درایو به موتور تحویل می‌دهد (بر حسب کیلووات یا اسب بخار). این پارامتر می‌تواند برای ارزیابی بار واقعی روی موتور مفید باشد.

1-09U

مرجع گشتاور: گشتاوری که درایو سعی در تولید آن دارد. در حالت کنترل برداری، گشتاور موتور به طور دقیق کنترل می‌شود.

1-10U

وضعیت ترمینال‌های ورودی: نمایش وضعیت فعال یا غیرفعال بودن هر یک از ترمینال‌های ورودی دیجیتال. این پارامتر به شما کمک می‌کند تا عملکرد صحیح فرمان‌های ورودی را بررسی کنید.

1-11U

وضعیت ترمینال‌های خروجی: نمایش وضعیت فعال یا غیرفعال بودن خروجی‌های رله‌ای و ترانزیستوری درایو. این پارامتر برای تأیید فعال‌سازی کنتاکتورها یا ترمزها مهم است.

1-12U

وضعیت درایو: وضعیت کلی عملکرد درایو (مانند در حال کار، متوقف، آماده، خطا). این یک نمای کلی از حالت فعلی درایو را ارائه می‌دهد.

1-13U

ولتاژ آنالوگ ورودی 1: ولتاژ لحظه‌ای روی ترمینال ورودی آنالوگ 1.

1-14U

ولتاژ آنالوگ ورودی 2: ولتاژ لحظه‌ای روی ترمینال ورودی آنالوگ 2.


 

گروه پارامترهای 3U

 

گروه پارامترهای 3U به شما امکان می‌دهد تا خطاهای رخ داده برای درایو Yaskawa A1000L را مشاهده و بررسی کنید. این “تاریخچه فالت” برای عیب‌یابی و شناسایی ریشه‌ی مشکلات سیستم بسیار ارزشمند است، زیرا به شما کمک می‌کند تا الگوهای خطایی را که ممکن است نشان‌دهنده یک مشکل اساسی باشند، تشخیص دهید.

پارامتر

مقدار/توضیحات

3-01U

آخرین فالت رخ داده برای درایو: کد آخرین خطایی که درایو تجربه کرده است. این مهم‌ترین فالت برای شروع عیب‌یابی است.

3-02U

یکی به آخرین فالت: کد خطای قبلی (فالت دوم از آخر).

3-03U

دو تا به آخرین فالت: کد خطای سوم از آخر.

3-04U

سه تا به آخرین فالت: کد خطای چهارم از آخر.

3-05U

چهار تا به آخرین فالت: کد خطای پنجم از آخر.

3-06U

پنج تا به آخرین فالت: کد خطای ششم از آخر.

3-07U

شش تا به آخرین فالت: کد خطای هفتم از آخر.

3-08U

هفت تا به آخرین فالت: کد خطای هشتم از آخر.

3-09U

هشت تا به آخرین فالت: کد خطای نهم از آخر.

این پارامترها به شما اجازه می‌دهند تا 9 خطای آخر رخ داده در درایو را به ترتیب زمانی مشاهده کنید. با بررسی این خطاها می‌توانید الگوی خاصی را در بروز مشکلات شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی مناسب را انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در مورد کدهای خطا و روش‌های رفع آن‌ها، می‌توانید به مقالات عیب‌یابی درایو در وبلاگ الکترومارکت مراجعه کنید.

الکترومارکت به عنوان یک منبع معتبر و تخصصی در حوزه تأمین تجهیزات اتوماسیون صنعتی، آماده ارائه خدمات جامع به شما عزیزان است. ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین درایو Yaskawa A1000L را برای نیازهای خاص پروژه خود انتخاب کنید. خدمات ما شامل:

  • مشاوره تخصصی رایگان: تیم مجرب مهندسان الکترومارکت آماده ارائه مشاوره‌های فنی دقیق برای انتخاب دقیق‌ترین و مناسب‌ترین درایو بر اساس مشخصات آسانسور شما هستند.
  • تأمین و فروش: الکترومارکت تضمین می‌کند که شما درایو Yaskawa A1000L اصلی و با کیفیت را با بهترین قیمت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.
  • پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش: حتی پس از خرید، می‌توانید روی پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش ما برای نصب، راه‌اندازی، عیب‌یابی و رفع مشکلات احتمالی حساب کنید.
  • منابع آموزشی و مقالات تخصصی: برای گسترش دانش خود در زمینه درایوها، PLC ها، HMI ها و دیگر تجهیزات صنعتی، می‌توانید به طور منظم به وبلاگ الکترومارکت سر بزنید و از مقالات آموزشی ما بهره‌مند شوید.

همچنین تیم فنی الکترومارکت با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات تعمیرات انواع درایو، آمادگی دارد تا در اجرای پروژه‌های صنعتی شما همراه باشد. جهت ارتباط با ما به صفحه تماس با ما مراجعه فرمایید.

📞 تماس با ما – الکترومارکت

🔧 الکترومارکت با سال‌ها تجربه در زمینه مشاوره، فروش و تعمیر انواع اینورتر، آماده خدمت‌رسانی به شماست.

📍 دفتر مرکزی: شهریار خیابان شهید رزاق دوست پلاک ۱۷ 
📱 تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۶۵۹۱۵۴
🌐 وب‌سایت: electromarket.ir
📩  در دسترس برای مشاوره رایگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا