Toshiba VF-S11: راهنمای استفاده در یک تابلوی آسانسور کششی
ارائه شده توسط الکترومارکت

مقدمه: درایو Toshiba VF-S11 و کاربرد آن در آسانسور
درایو Toshiba VF-S11، محصول شرکت توشیبا، برای کنترل موتورهای آسنکرون به صورت حلقه باز (Open Loop) به کار میرود. این درایو در مدلهای متنوعی با ورودیهای تک فاز و سه فاز تولید میشود که امکان انطباق با نیازهای مختلف الکتریکی را فراهم میکند. مدلهای مختلف این درایو شامل نسخههایی با ورودی تک فاز، سه فاز 200 ولت و سه فاز 400 ولت هستند. خروجی هر سه مدل، سه فاز است، اما ولتاژ خروجی هر مدل، از صفر تا حداکثر ولتاژ ورودی قابل تغییر است. به عنوان مثال، اگر ورودی درایو سه فاز 200 ولت باشد، حداکثر ولتاژ خروجی نیز 200 ولت خواهد بود.
در این راهنما، قصد داریم نحوه استفاده از این درایو را به منظور کاربرد در یک تابلوی آسانسور کششی به طور جامع بررسی کنیم. هدف الکترومارکت از ارائه این مقاله، تسهیل فرآیند انتخاب، نصب و راهاندازی این درایو برای مهندسان و تکنسینهای صنعت آسانسور است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع درایوها و کاربردهای خاص آنها، میتوانید به سایر مقالات مفید در وبلاگ الکترومارکت مراجعه نمایید.
سختافزار و اتصالات درایو Toshiba VF-S11 در تابلوی آسانسور
در تابلوهای آسانسور، یک کنترلر مرکزی وجود دارد که وظیفه کنترل کلیه عملیات دستگاه را بر عهده دارد. درایو Toshiba VF-S11 امکان انتخاب سرعتهای مختلف برای حرکت دادن موتور آسانسور را از طریق ورودیهای دیجیتال مانند 1S، 2S، 3S فراهم میکند. همچنین، امکان کنترل سرعت درایو از طریق یک ولتاژ یا جریان آنالوگ که به ترمینالهای VIA و VIB داده میشود نیز وجود دارد. در این راهنما، فرض بر آن است که سرعت درایو از طریق ترمینالهای 1S، 2S، 3S تعیین گردد و حداقل سه سرعت (High، Medium، Low) برای حرکت آسانسور تعریف شود.
در این درایو، هنگامی که ترمینال F (Forward) فعال گردد، موتور راستگرد خواهد شد و وقتی ورودی R (Reverse) فعال گردد، موتور چپگرد خواهد شد. ورودی Res نیز از طریق تغییر پارامتر، به عنوان ورودی Enable (فعالسازی) تعریف خواهد شد.
یکی از خروجیهای رلهای درایو را میتوان به عنوان کنترل کننده ترمز مکانیکی روی موتور آسانسور و یکی دیگر از خروجیها را به عنوان خروجی Fault (خطا) در نظر گرفت. درایو Toshiba VF-S11 در توانهای بین 0.2 کیلووات تا 15 کیلووات تولید میگردد که این گستره توان، آن را برای طیف وسیعی از آسانسورها مناسب میسازد. الکترومارکت مفتخر است که محصولات Toshiba VF-S11 را با مشاوره تخصصی و گارانتی معتبر به شما عزیزان ارائه دهد.
کیپد و منوهای برنامهریزی درایو Toshiba VF-S11
کیپد درایو Toshiba VF-S11 ابزاری کاربردی برای برنامهریزی و مانیتورینگ پارامترهاست:
- کلید Mode: از این کلید برای وارد شدن به منوهای داخل برنامه درایو استفاده میشود.
- کلید Enter (Ent): برای وارد شدن به پارامترها و ذخیره (Save) کردن مقدار تغییرات در پارامتر استفاده کنید. اگر قبل از ذخیره کردن تغییرات داده شده در یک پارامتر، به جای کلید Ent، کلید Mode زده شود، تغییرات ذخیره نخواهد شد.
- کلیدهای جهت بالا و پایین: از این کلیدها هم برای حرکت بین پارامترها و هم برای افزایش و کاهش مقدار پارامتر استفاده میشود.
وقتی کلید Mode را فشار دهید، میتوانید وارد منوهای برنامهریزی درایو شوید. پنج منو در این درایو تعریف شده است:
- منوی اصلی (Basic): این منو، اصلیترین پارامترهای درایو را شامل میشود که مرجع فرمان و مرجع سرعت درایو و موارد مشابه را مشخص میکند.
- منوی فرعی (Extended): اغلب پارامترهای درایو در این منو قرار دارد و تعریف ورودی و خروجیها، تعریف سرعت و شتاب، زمانبندیها، تزریق DC، پارامترهای موتور، اتوتیون، حفاظت و … در آن تنظیم میگردد. برای آشنایی بیشتر با تنظیمات پیشرفته درایوها، میتوانید به مقالات مربوطه در وبلاگ الکترومارکت سر بزنید.
- منوی User (Gr.u): این منو برای پارامترهای تعریف شده توسط کاربر است.
- منوی History Parameter: این منو شامل سوابق خطاها و رخدادهای درایو است.
- منوی نمایش (Monitor): این منو مقادیر متغیرهای ولتاژ، جریان، گشتاور، توان، فرکانس و … را نشان میدهد که برای پایش عملکرد درایو بسیار مفید است.
بازگشت به تنظیمات کارخانه (Factory Defaults)
با اجرای این فرمان، تمامی پارامترهای درایو Toshiba VF-S11 به مقادیر پیشفرض خود (Factory Defaults) یا تنظیمات کارخانه برمیگردند.
برای این کار، دکمه Mode را روی کیپد درایو فشار دهید. عبارت AUH نمایش داده میشود. با دکمههای جهت بالا یا پایین، در منو حرکت کنید تا به عبارت typ برسید. کلید Ent را بزنید. در سمت راست صفحه، عدد صفر خواهد آمد. عدد 1 را با کلید سمت بالا انتخاب و کلید Ent را بزنید.
عبارت init روی صفحه ظاهر خواهد شد و بعد اعداد 0.0 میآید. این بدین معنی است که تنظیمات درایو به مقادیر کارخانه تغییر کرده است.
- وقتی عدد 1 را در پارامتر typ قرار میدهید، درایو با مقادیر پیشفرض اروپایی که بر اساس فرکانس 50 هرتز میباشد، مقداردهی میشود.
- اگر عدد 2 را در پارامتر typ قرار دهید، مقادیر پیشفرض آمریکایی که 60 هرتز میباشد در حافظه درایو بار خواهد شد.
- اگر عدد 3 در پارامتر type قرار داده شود، مقادیر پیشفرض استاندارد به جای پارامترهای قبلی درایو قرار میگیرد.
- اگر میخواهید حافظه مربوط به خطاها (Faults) را ریست و پاک کنید، typ=4 را تنظیم کنید.
پیشنهاد میشود مقدار typ=1 مقداردهی شود تا با فرکانس 50 هرتز و مقادیر اروپایی مقداردهی شود، مگر اینکه نیاز به تنظیمات خاص دیگری داشته باشید.
مرجع فرمان (CNod) در درایو Toshiba VF-S11
در تابلوهای آسانسور و بالابر، فرمان حرکت به درایو، از طریق ترمینالهای ورودی و توسط سیستم کنترل آسانسور، داده میشود. درایو Toshiba VF-S11 به طور پیشفرض، طوری تنظیم شده که فرمان حرکت و توقف را از روی کیپد درایو دریافت کند. یعنی با فشردن کلید Run، موتور به حرکت درمیآید و با فشردن کلید Stop، میایستد. سرعت نیز از طریق یک پتانسیومتر که بر روی کیپد قرار دارد، قابل تنظیم است (جهت چرخش را پارامتر Fr مشخص میکند).
برای اینکه مرجع فرمان درایو را از کیپد به ترمینالهای ورودی منتقل کنید، باید پارامتر CNod را صفر کنید. مقدار این پارامتر به طور پیشفرض CNod=1 است. این مقدار را مساوی CNod=0 قرار دهید تا فرمان حرکت از طریق ترمینالهای ورودی به درایو داده شود.
مرجع انتخاب سرعت (FNod)
پارامتر FNod مرجع انتخاب سرعت برای درایو را مشخص میکند. مقدار این پارامتر نیز به طور پیشفرض صفر است. یعنی سرعت درایو، توسط پتانسیومتر روی کیپد تعیین میگردد.
اگر مرجع فرمان درایو CNod را روی صفر تنظیم کردهاید که فرمانها از روی ترمینالهای ورودی گرفته شود، هر تنظیمی که در FNod وارد شود، باز هم مرجع انتخاب سرعت از طریق ترمینالهای ورودی خواهد بود.
بنابراین کافی است که CNod تنظیم شود و ورودیهای 1S، 2S، 3S و Res نیز در پارامترهای مربوط به خودشان به عنوان ورودیهای Preset Speeds تعریف شوند.
جدول زیر، مقادیر معتبر برای پارامتر FNod را نشان میدهد:
پارامتر | توضیح |
FNod=0 | افزایش و کاهش سرعت توسط پتانسیومتر روی کیپد صورت میگیرد. |
FNod=1 | ورودی آنالوگ VIA سرعت را تعیین میکند. |
FNod=2 | ورودی آنالوگ VIB سرعت را مشخص میکند. |
FNod=3 | افزایش یا کاهش سرعت از طریق کلیدهای سمت بالا و پایین روی کیپد انجام میشود (با تنظیم CNod). |
FNod=4 | سرعت از طریق ارتباط سریال تعیین میگردد. |
سایر پارامترهای گروه Basic
برخی از پارامترهای اصلی درایو، در جدول زیر، مقداردهی شده است. این تنظیمات اولیه برای عملکرد صحیح درایو در آسانسور ضروری هستند:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
CNod | 0 | مرجع فرمان درایو |
FNod | 1 | مرجع سرعت درایو |
FH | 50 | حداکثر فرکانس خروجی درایو (Hz) |
uL | 50 | حد فرکانس بالا (Hz) |
LL | 0 | حد فرکانس پایین (Hz) |
Pt | 3 | مد کنترل فرکانس و ولتاژ (f/v) |
ACC | 2 sec | مدت زمان تغییر سرعت از صفر تا ماکزیمم (شتاب) |
DEC | 2 sec | مدت زمان تغییر سرعت از ماکزیمم به صفر (کاهش شتاب) |
Sr1 | 4 Hz | Preset Speed 1 (سرعت ورودی کم) |
Sr2 | 20 Hz | Preset Speed 2 (سرعت ورودی متوسط) |
Sr4 | 45 Hz | Preset Speed 4 (سرعت ورودی زیاد) |
جدول زیر، رابطه بین هر کدام از سرعتها و وضعیت ترمینالهای 1S، 2S، 3S را نشان میدهد. ورودی 1S را برای سرعت کم و ورودی 2S را برای سرعت بازرسی متوسط و ورودی 3S را برای سرعت تند استفاده کنید:
سرعت | ترمینال 1S | ترمینال 2S | ترمینال 3S |
Sr1 | 0 | 0 | 1 |
Sr2 | 0 | 1 | 0 |
Sr3 | 0 | 1 | 1 |
Sr4 | 1 | 0 | 0 |
Sr5 | 1 | 0 | 1 |
Sr6 | 1 | 1 | 0 |
Sr7 | 1 | 1 | 1 |
مد کنترل f/v درایو Toshiba VF-S11 (پارامتر Pt)
پارامتر Pt یکی از پارامترهای مهم در درایو Toshiba VF-S11 است، زیرا الگوی تغییر ولتاژ و فرکانس را برای درایو و موتور مشخص میکند.
- اگر این پارامتر بر روی صفر تنظیم شود، مد کنترل ولتاژ، در حالت f/v ثابت برنامهریزی خواهد شد. برای بارهای با گشتاور ثابت مثل آسانسور و نوار نقاله میتوان از این تنظیم نیز استفاده نمود.
- اگر با بارهای با گشتاور متغیر کار میکنید (مانند پمپ و فن)، مقدار پارامتر Pt را بر روی 1 قرار دهید.
- به طور پیشفرض، این پارامتر بر روی عدد 2 تنظیم شده است که کنترل گشتاور با جبران اتوماتیک نام دارد.
- اگر Pt=3 تنظیم شود، روش کنترل برداری (Vector Control) برای درایو انتخاب میشود.
اگر درایو در حالت کنترل برداری باشد، نیاز به اتوتیون (Auto-tune) موتور و درایو میباشد تا درایو به طور دقیق بتواند پارامترهای موتور را از طریق اندازهگیری به دست آورد و با داشتن پارامترهای موتور، کنترل بهتری روی موتور و بار داشته باشد.
پیشنهاد میگردد برای کنترل بارهایی همانند آسانسور و جرثقیل و بالابر، از این حالت یعنی Vector Control استفاده شود، زیرا گشتاور راهاندازی در این روش، بیشتر از سایر روشها است و عملکرد نرمتری را برای حرکت آسانسور فراهم میکند.Pt=3→VectorControl
پارامترهای Extended (گروه F100 تا F912)
پارامترهای F100 تا F912 را پارامترهای فرعی یا توسعهای درایو مینامند.
جدول زیر، خلاصهای از پارامترهای این گروه و وظایف گروههای مختلف از پارامترها را نشان میدهد:
گروه پارامترها | کاربرد پارامتر |
F100-F185 | پارامترهای مربوط به ورودی و خروجیها |
F200-F294 | پارامترهای مربوط به فرکانس |
F300-F366 | پارامترهای مربوط به مد کاربری |
F400-F496 | پارامترهای جبران گشتاور و پارامترهای موتور و اتوتیون |
F500-F513 | شتاب مثبت و شتاب منفی حرکت |
F601-F692 | حفاظت موتور و درایو |
F700-F736 | پارامترهای کیپد |
F800-F894 | پارامترهای ارتباطی |
پارامترهای گروه F100 (ورودی و خروجی)
این گروه از پارامترها، مربوط به تعریف ورودی و خروجیهای درایو Toshiba VF-S11 است. این درایو دارای 6 ورودی دیجیتال، دو ورودی آنالوگ، سه خروجی دیجیتال و یک خروجی آنالوگ است. این تعداد ورودی و خروجی، امکان استفاده از درایو را برای بسیاری از کاربردها، از جمله آسانسور، فراهم میکند.
مهمترین پارامترها در این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F100 | 0.1 Hz | فرکانس Zero Speed (سرعت صفر) |
F110 | 0 (disable) | ورودی همواره فعال (Enable/Disable ورودی) |
F111 | Forward=F | تعریف ورودی 2 (برای حرکت رو به جلو) |
F112 | Reverse=R | تعریف ورودی 3 (برای حرکت رو به عقب) |
F113 | Enable=RES | تعریف ورودی 1 (برای فعالسازی کلی درایو) |
F114 | SS1=S1 | تعریف ورودی 6 (برای سرعت Preset 1) |
F115 | SS2=S2 | تعریف ورودی 7 (برای سرعت Preset 2) |
F116 | SS3=S3 | تعریف ورودی 8 (برای سرعت Preset 3) |
F117 | 0 | تعریف ورودی VIB (اگر استفاده نمیشود، روی 0 تنظیم شود) |
F118 | 0 | تعریف ورودی VIA (اگر استفاده نمیشود، روی 0 تنظیم شود) |
F130 | 4 (Brake=Rc-Ry) | تعریف خروجی رلهای برای ترمز مکانیکی |
F131 | 6 (out-No=Speed Reach) | تعریف خروجی ترانزیستوری (مثلاً برای رسیدن به سرعت) |
F132 | 10 (FLA,FLB,FLC=Fault) | تعریف خروجی رلهای برای اعلام خطا |
F105 | 1 (slow down) | عملکرد درایو زمانی که هر دو ورودی F و R با هم فعال گردند (کاهش سرعت) |
F109 | 0 | امکان تعریف ورودیهای VIB و VIA به عنوان آنالوگ یا دیجیتال |
در این پروژه، چون ورودیهای VIB و VIA استفاده نمیشوند، پارامترهای F117 و F118 را روی صفر (غیرفعال) تنظیم میکنیم. خروجی Rc-Ry برای کنترل ترمز مکانیکی روی موتور، و خروجی FLA, FLB, FLC برای نشان دادن خطای درایو تنظیم شده است. این تنظیمات کلیدی به شما کمک میکند تا کنترل کاملی بر حرکت و ایمنی آسانسور داشته باشید.
پارامترهای گروه F200 (کنترل ترمز DC، فرکانس Jog و …)
در این گروه از پارامترها، کنترل ترمز DC، فرکانس Jog و … قرار دارد. این تنظیمات برای کنترل دقیق و ایمن حرکت آسانسور حیاتی هستند.
مهمترین پارامترهای این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F250 | 0.5 Hz | فرکانس شروع تزریق جریان DC (برای ترمز) |
F251 | 100% | جریان تزریقی برای ترمز DC |
F252 | 1 sec | مدت زمان تزریق جریان DC |
F260 | 0 | فرکانس درایو در حالت Jog (حرکت آهسته) |
F261 | 0 | الگوی توقف در حالت Jog |
F262 | 0 | فعال کردن Jog در کیپد (اگر نیاز نیست، غیرفعال شود) |
به منظور کنترل بارهایی که به آسانسور متصل است، باید ابتدا ترمز DC بر روی موتور اعمال شود، سپس ترمز مکانیکی عمل کند تا بار، بدون دلیل و یا در نبود فرکانس و ولتاژ، حرکت نکند. این توالی برای ایمنی آسانسور بسیار مهم است و از حرکت ناخواسته کابین جلوگیری میکند.
پارامترهای گروه F300 (مد کاربری، فرکانس کریر و …)
مد کاربری درایو و تنظیمات مربوط به مقاومت ترمز داخلی و خارجی، فرکانس کریر سوئیچینگ، ریاستارت اتوماتیک، کنترل PID و … در این بخش قرار دارد.
مهمترین پارامترها در این گروه شامل:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F300 | بستگی به قدرت درایو دارد (مثلاً 12 KHz) | فرکانس کریر درایو (فرکانس سوئیچینگ IGBTها) |
F301 | 0 | کنترل ریاستارت اتوماتیک |
F302 | 1 | فعال کردن حالت ژنراتوری برای بازگشت انرژی موتور به شبکه (برای آسانسورهای با ترافیک بالا توصیه میشود) |
F303 | 2 | تعداد ریاستارت اتوماتیک |
F304 | 1 | حفاظت مقاومت ترمز در برابر اضافه بار |
F308 | بستگی به توان درایو دارد | مقاومت اهمی مقاومت ترمز خارجی |
F309 | بستگی به توان درایو دارد | توان مقاومت ترمز خارجی (KW) |
F311 | 0 | جلوگیری از چرخش در جهت عکس (معمولاً برای آسانسور غیرفعال است) |
F359 | 0 | تأخیر در کنترل PID (در صورت استفاده از PID) |
F360 | 0 | فعال کردن کنترل PID (اگر آسانسور از کنترل PID استفاده میکند) |
F362 | 0.3 | بهره تناسبی کنترل PID (Kp) |
F363 | 0.2 | بهره انتگرالی کنترل PID (Ki) |
F366 | 0 | بهره مشتقی کنترل PID (Kd) |
فرکانس کریر، فرکانس کلیدزنی موج PWM در خروجی درایو است. ترانزیستورهای IGBT خروجی درایو، بر اساس نرخ فرکانس کریر، قطع و وصل میشوند. اگر فرکانس کریر زیادتر از حد خود باشد، IGBT داغ میکند. اگر فرکانس کریر کم انتخاب شود، موتور صدای ناهنجار خواهد داد. مقدار فرکانس کریر، بستگی به توان درایو دارد و در جداولی توسط سازنده درایو ارائه میگردد. انتخاب صحیح این پارامتر به عملکرد روان و کمصدای آسانسور کمک میکند.
پارامترهای موتور Toshiba VF-S11 و اتوتیون (Auto-Tune)
در بخشهای قبلی، متغیر Pt را بر روی Pt=3 یعنی حالت Vector Control تنظیم نمودیم.Au=2→VectorControl+Auto−tune
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F400 | 2 | فعال کردن اتوتیون موتور و درایو |
F415 | از روی پلاک موتور | جریان نامی موتور |
F416 | 30% جریان نامی موتور | جریان موتور در حالت بیباری |
F417 | از روی پلاک موتور | سرعت موتور در بار نامی |
برای انجام اتوتیون، پارامترهای موتور شامل جریان نامی و سرعت موتور در بار نامی و جریان بیباری موتور را در پارامترهای درایو وارد کنید. مقدار پارامتر F400 را بر روی 2 تنظیم کنید.
از طریق تابلوی آسانسور، به درایو فرمان دهید تا با سرعت کم، حرکت کند. عبارت 1Atu بر روی صفحه کیپد ظاهر میشود. به حرکت آسانسور ادامه دهید تا اتوتیون به پایان برسد.
پس از این مرحله، مقادیر پارامترهای موتور که شامل مقاومت اهمی استاتور، مقدار اندوکتانس موتور و اندوکتانس نشتی موتور و … است، در حافظه درایو ذخیره خواهد شد. اتوتیون یک مرحله بسیار مهم برای دستیابی به بهترین عملکرد از درایو در کنترل موتور آسانسور است و دقت و کارایی سیستم را به طور چشمگیری افزایش میدهد.
پارامترهای گروه F500 (شتاب و کاهش شتاب)
در این گروه از پارامترها، نوع منحنی شتاب و نرخ افزایش و کاهش سرعت تنظیم میگردد. مهمترین پارامترهای این گروه، شامل پارامترهای F502، F506، و F507 است.
پارامتر F502 نوع منحنی شتاب را مشخص میکند. برای اینکه در حرکت آسانسور شوک کمتری داشته باشیم، بهتر است الگوی S-Pattern1 را برای Acceleration (شتابگیری) و Deceleration (کاهش شتاب) انتخاب کنیم (یعنی F502=1). مقدار Jerk (نرخ تغییر شتاب) در شتاب مثبت با F506 و مقدار Jerk در شتاب منفی با F507 مشخص میشود.
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F502 | 1 (s-ramp type s-pattern1) | نوع منحنی شتاب (S-Curve برای حرکت نرمتر) |
F506 | 30% | Jerk در زمان افزایش شتاب |
F507 | 30% | Jerk در زمان کاهش شتاب |
پارامترهای حفاظت موتور و درایو (گروه F600)
پارامترهای گروه F600 برای حفاظت درایو و موتور در برابر اضافه بار، قطع فاز ورودی و خروجی و … در نظر گرفته شدهاند. این تنظیمات برای تضمین طول عمر تجهیزات و ایمنی سیستم آسانسور حیاتی هستند.
- پارامتر F605 مربوط به خطای قطع فاز خروجی درایو است. اگر کابل رابط بین درایو و موتور یا سیمپیچ موتور دچار مشکل و قطع شود، خطای قطع فاز روی میدهد. اگر F605=4 قرار داده شود، درایو در ابتدای استارت شدن و در زمان کار، قطع بودن فاز خروجی را چک میکند و پس از یک ثانیه خطا (Fault) میدهد.
- پارامتر F608 مربوط به قطع شدن فاز ورودی درایو است. اگر یکی از فازهای ورودی به درایو (در درایوهای با ورودی سه فاز) قطع گردد، درایو میتواند خطا را نشان داده و خطا (Fault) دهد. F608=1 قرار داده شود تا درایو در مقابل قطع فاز ورودی، عکسالعمل نشان دهد.
- پارامترهای F609، F610، F611، F612 مربوط به خطای جریان کم (Small Current) است. اگر جریان خروجی درایو به طرف موتور، از جریان نامی موتور خیلی کمتر باشد، درایو میتواند آلارم یا خطا دهد. نحوه عکسالعمل درایو در مقابل این مشکل، در پارامترهای بالا تنظیم میگردد.
- F613 پارامتری است که خطای اتصال کوتاه در خروجی درایو را مدیریت میکند. این پارامتر به طور پیشفرض روی صفر قرار دارد و هر موقع اتصال کوتاه رخ دهد، خطا میدهد.
- پارامترهای F615، F616، F618، F619 مربوط به اضافه بار روی موتور است.
جدول مقدار تنظیمی پارامترها:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F605 | 4 | خطای قطع فاز خروجی درایو فعال (فاز گشادی) |
F608 | 1 | خطای قطع فاز ورودی درایو فعال |
F610 | 0 (Alarm) | عملکرد درایو در مقابل جریان کم (آلارم یا تریپ) |
F611 | 5% | درصد جریان درایو در مقابل جریان کم |
F612 | 2 sec | مدت زمان کارکرد درایو با جریان کم |
F613 | 0 | عملکرد درایو در برابر اتصال کوتاه خروجی (Fault) |
F615 | 1 (trip) | عملکرد درایو در برابر اضافه بار (تریپ شدن) |
F616 | 150% | حداکثر درصد مجاز اضافه بار (برای موتور) |
F618 | 10 sec | مدت زمان مجاز برای اضافه بار |
پارامترهای گروه F700 (کنترل کیپد در Toshiba VF-S11)
پارامترهای این گروه مربوط به عملکرد کیپد و کلیدهای روی آن میباشد. جدول زیر، چند تا از پارامترهای این گروه را نشان میدهد:
پارامتر | تنظیم شود | توضیح |
F700 | 0 | جلوگیری از تغییر پارامترهای درایو (برای امنیت) |
F730 | 0 | جلوگیری از بهکارگیری پنل برای فرمان (اگر فرمان از ترمینال باشد) |
F733 | 0 | جلوگیری از عملکرد کلیدهای Start، Stop پنل |
F734 | 0 | جلوگیری از عملکرد توقف اضطراری پنل |
F735 | 0 | جلوگیری از عملکرد کلید Reset پنل |
F736 | 1 | جلوگیری از تغییر CNod و FNod در زمان کار |
F710 | 0 (فرکانس) | در زمان کار، کدام آیتم در نمایشگر کیپد نشان داده میشود (مثلاً فرکانس خروجی) |
جمعبندی و خدمات الکترومارکت
استفاده صحیح و تنظیم دقیق درایو Toshiba VF-S11 در تابلوی آسانسور کششی، نقش کلیدی در عملکرد ایمن، روان و بهینه سیستم آسانسور دارد. با رعایت تنظیمات ذکر شده در این راهنما، میتوانید از حداکثر پتانسیل این درایو بهرهمند شوید. این راهنما تنها بخشی از تنظیمات پیشرفته و جامع این درایو را پوشش میدهد. برای اطلاعات کاملتر و تخصصیتر، همواره به دفترچه راهنمای رسمی درایو مراجعه کنید.
الکترومارکت به عنوان یک منبع معتبر و تخصصی در حوزه تأمین تجهیزات اتوماسیون صنعتی، آماده ارائه خدمات جامع به شما عزیزان است. ما به شما کمک میکنیم تا بهترین درایو Toshiba VF-S11 را برای نیازهای خاص پروژه خود انتخاب کنید. خدمات ما شامل:
- مشاوره تخصصی رایگان: تیم مجرب مهندسان الکترومارکت آماده ارائه مشاورههای فنی دقیق برای انتخاب دقیقترین و مناسبترین درایو بر اساس مشخصات آسانسور شما هستند.
- تأمین و فروش: الکترومارکت تضمین میکند که شما درایو Toshiba VF-S11 اصلی و با کیفیت را با بهترین قیمت و در کوتاهترین زمان ممکن دریافت خواهید کرد.
- پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش: حتی پس از خرید، میتوانید روی پشتیبانی فنی و خدمات پس از فروش ما برای نصب، راهاندازی، عیبیابی و رفع مشکلات احتمالی حساب کنید.
- منابع آموزشی و مقالات تخصصی: برای گسترش دانش خود در زمینه درایوها، PLC ها، HMI ها و دیگر تجهیزات صنعتی، میتوانید به طور منظم به وبلاگ الکترومارکت سر بزنید و از مقالات آموزشی ما بهرهمند شوید.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره، با کارشناسان الکترومارکت در ارتباط باشید. ما همواره در تلاشیم تا بهترین و کاملترین راهکارها را به مشتریان خود ارائه دهیم.
تماس با ما – الکترومارکت
الکترومارکت با سالها تجربه در زمینه مشاوره، فروش و تعمیر انواع اینورتر، آماده خدمترسانی به شماست.
دفتر مرکزی: شهریار خیابان شهید رزاق دوست پلاک ۱۷
تلفن تماس: ۰۹۱۲۲۶۵۹۱۵۴
وبسایت: electromarket.ir
در دسترس برای مشاوره رایگان